Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Porównanie klimatu szkoły i TPD świetlicy środowiskowej. Wpływ na zachowania ryzykowne w oparciu o koncepcje resilience

Tytuł:
Porównanie klimatu szkoły i TPD świetlicy środowiskowej. Wpływ na zachowania ryzykowne w oparciu o koncepcje resilience
A comparison of the environment at school and community centres for underprivileged children (TPD). Influence on high-risk behaviour based on the concept of resilience.
Autorzy:
Strojny, Anna
Słowa kluczowe:
Key words: climate – high-risk behaviour – school – community centre
Słowa kluczowe:klimat- zachowania ryzykowne-szkoła-świetlica środowiskowa
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
For young people the environment at home is very important. However, not all families function properly and are able to provide children with adequate conditions for development. This is why there are many public institutions trying to provide children with adequate education. The objective of this thesis is to present how the environment at school and at TPD community centres for underprivileged children may influence high-risk behaviour in youths. They researched a group of 48 individuals from dysfunctional families who attend the same school and the same community centre. conducted a survey asking questions about the environment in both institutions and about high-risk behaviour in youths. Through research wanted to demonstrate that a positive environment at school and community centre may minimise the occurrence of high-risk behaviour in underprivileged youths. In thesis referred to research by eminent academics in the field of environment as well as in the fields of high-risk behaviour and the concept of resilience.

Bardzo ważny dla młodego człowieka jest klimat panujący w jego domu. Jednak nie wszystkie rodziny funkcjonują prawidłowo i są w stanie zapewnić dziecku odpowiednie warunki rozwoju. Dlatego istnieje wiele instytucji publicznych, które starają się zapewnić dziecku należyte wychowanie. Celem pracy jest pokazanie jak klimat szkoły i TPD Świetlicy środowiskowej może wpłynąć na zachowania ryzykowne młodzieży. Osoby, które badano to grupa 48 dzieci z rodzin dysfunkcyjnych uczęszczających zarówno do tej samej szkoły jak i tej samej Świetlicy Środowiskowej. Przeprowadzono ankietę składającą się z pytań na temat klimatu dwóch instytucji oraz dotyczące zachowań ryzykownych młodzieży. Dzięki badaniom chciano pokazać wpływ klimatu szkoły i świetlicy środowiskowej na zminimalizowanie występowania zachowań ryzykownych u młodzieży dotkniętej przeciwnościami losu. W pracy powołano się na badania wybitnych naukowców w dziedzinie klimatu, zachowań ryzykownych i koncepcji resilence.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies