Tytuł pozycji:
Wizerunek firmy a pokolenie "y" na rynku pracy
Zabój, Dagmara (2017). Wizerunek firmy a pokolenie „y” na rynku pracy. Praca magisterska pod kierunkiem Dr Izabeli Stańczyk, Kraków: Instytut Ekonomii, Finansówi Zarządzania UJ, 90 s., 40 poz. bibl., 1 aneks, 1 tabl. Głównym celem pracy było pokazanie rynku pracy oczami pracodawcy oraz pracownika, mając na uwadze zjawisko Employer Brandingu. Cele pośrednie, które zostały wyróznione w pracy to pokazanie, że przedstawiciele pokolenia „Y” mają inne oczekiwania wobec pracodawcy oraz samej wykonywanej pracy niż pokolenie je poprzedzające. Kolejnym celem pracy było zebranie technik stosowanych przez firmy w celu przyciągania pracowników do pracy, a także skonfrontowanie tego z oczekiwaniami pokolenia wkraczającego na rynek pracy. Celem było także zbadanie świadomości ludzi w różnym wieku na temat budowania marki pracodawcy a także porównanie technik teoretycznie opisywanych z rzeczywistością. Dobór ankiety jako narzędzia badawczego był celowy, w ten sposób najbardziej czytelnie można było odpowiedzieć na stawiane pytania i osiągnąć cele badawcze. Badaniem zostały objęte osoby, kótre są aktywne na rynku pracy, takie, które poszukują zatrudnienia ale także pracujące. W pracy wykazano jak ważne jest stosowanie Employer Brandingu oraz różnorodność w podejściu do pracy i oczekiwań przedstawicieli pokolenia Y oraz poprzedzających pokoleń. W niniejszej pracy przedstawiono także wnioski wynikające z przeprowadzonych badań, które wskazują na to jak dużą wagę pracodwacy powinni przykładać w celu budowania swojego wzerunku. We wnioskach wykazano także które elementy są nadzwyczaj isotne oraz na co patrzą potencjalni pracodawcy.
Zabój, Dagmara (2017). Employer Branding and the generation Y on the labour market. Master’s thesis supervised by Dr Izabela Stańczyk, Kraków: Institute of Economics, Finance and Management, Jagiellonian University, 90 pages, 40 bibliographical entries, 1 annex, 1 table. The main purpose of the master’s thesis was to show the labour market from the employee’s point of view taking into the consideration the Employer Branding. One of the indirect aims that were presented as a part of the thesis was to show that the generation Y has different expectations of the employer and the work than previous one. Another aim of the thesis was to gather in one place all the techniques that are used by the companies in order to attract new employees to work but also to compare the above with the expectations of the new generation that will start working soon. The purpose of the master’s thesis was to investigate whether the people in a different age have the awareness about employer branding and also to compare these theoretical techniques with the reality. The survey that has been chosen as tool to make the research, allowed to answer the questions and to achieve the aims. The survey was sent to people who are working and to those who are looking for a job. The master’s thesis below allowed to show the importance of Employer Branding’s application and the diversity of the approach to the job and the expectations of the generations. The thesis below also contains the conclusions of the survey that showed the importance of company’s image and its range. The conclusions contain also the most important elements that are expected by the candidates from the employers.