Tytuł pozycji:
Body. Modern perception of the body in the mass media.
- Tytuł:
-
Body. Modern perception of the body in the mass media.
Ciało. Współczesne postrzeganie ciała w mass mediach
- Autorzy:
-
Wilk, Sandra
- Słowa kluczowe:
-
body, body perception, mass media, social media, facebook, instagram, cult of beauty, worship of body, imperfection, attractiveness
ciało, postrzeganie ciała, mass media, social media, facebook, instagram, kult ciała, kult piękna, niedoskonałość, atrakcyjność
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem pracy są narracje na temat współczesnego postrzegania ciała w mass mediach, który w dzisiejszych czasach wzbudza co raz więcej kontrowersji. Celem pracy jest odpowiedzenie na pytania: w jaki sposób postrzegamy swoje ciało oraz ciało drugiego człowieka w mass mediach, dlaczego osoby otyłe, bądź niepełnosprawne są wykluczane z mediów jako obraz czegoś gorszego, skąd wzięło się popularyzowanie nagości w mediach oraz skąd się wziął nacisk na kult pięknego i atrakcyjnego ciała? Praca ma na celu ukazanie kilku oblicz mass mediów, przedstawienie w jaki sposób kreuje się tożsamość w sieci oraz narracji, które są podstawą do wskazania, jaki wpływ mają mass media na postrzeganie ciała oraz w jakim stopniu ludzie zostali już zmanipulowani przez media. Za pomocą literatury historycznej, filozoficznej, antropologicznej, czy socjologicznej praca została wzbogacona o ważne informacje, które są dopełnieniem zebranych wcześniej materiałów terenowych, które zawierają w sobie również obserwację mass mediów oraz przeprowadzonych ankiet internetowych.
The subject of the work is the narrative of modern body perception in the mass media, which in today's world is aroused controversy. The purpose of the work is to answer the questions: how do we perceive our body and body in mass media, why obese or disabled people are excluded from the media as a picture of something worse, where did the popularization of nudity in the media come from ,and here did the emphasis come from the worship of a beautiful and attractive body? The work is aimed at showing a few faces of media masses, showing how identity is created in the network and narratives, which are the basis for showing, what is the impact of the mass media on the perception of the body and to what extent people have been manipulated by the media?Through historical, philosophical, anthropological or sociological literature, the work has been enriched with important information that complements previously collected field materials, which also include mass media observations and online surveys.