Tytuł pozycji:
Les stéréotypes féminins dans la publicité contemporaine : exemples choisis
- Tytuł:
-
Les stéréotypes féminins dans la publicité contemporaine : exemples choisis
Female stereotypes in contemporary advertisements: selected examples
Stereotypy kobiecości w reklamie współczesnej : wybrane przykłady
- Autorzy:
-
Górka, Angela
- Słowa kluczowe:
-
reklama, język, kobieta, stereotyp
advertisement, women, language, stereotype
publicité, femme, langue, stéréotype
- Język:
-
francuski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Les messages publicitaires nous accompagnent tous les jours et nous entourent de tous les côtés. La publicité fait partie intégrante d'une campagne efficace et garantit la réussite. Pour persuader le consommateur d'acheter un objet particulier, les annonceurs utilisent différentes techniques. L'un des moyens les plus utilisés de persuader sont les stéréotypes. Malheureusement, certains d'entre eux falsifient la réalité, traversent les limites du bon goût et peuvent également être considérés comme démoralisants. Il s'agit d'une question très actuelle et importante en raison de son influence sur la formation des attitudes des jeunes qui sont si sensibles pour la communication commerciale. L'analyse du contenu de trois stéréotypes féminins choisis et à la fois le plus souvent répétés dans la publicité vise à rapprocher ce phénomène. Le travail a examiné les affiches publicitaires en termes du contenu linguistique et visuel, ainsi que la relation entre l'image et le texte.
Komunikaty reklamowe towarzyszą nam każdego dnia i otaczają nas ze wszystkich stron. Reklamajest nieodłącznym elementem efektywnej kampanii i gwarantem sukcesu. By przekonać konsumentado zakupu danego poduktu, reklamodawcy posługują się różnymi technikami. Jednym z najchętniejwykorzystywanych środków preswazji jest bazowanie na stereotypach. Niestety niektóre z nichfałszują rzeczywistość, a także przekraczają granice dobrego smaku i można je uznać zademoralizujące. Jest to problem bardzo aktualny i ważny z uwagi na jego wpływ na kształtowaniepostaw młodych ludzi, którzy są tak bardzo poddatni na działania komercyjne. Analiza treści trzechwybranych i zarazem najczęściej powtarzających się stereotypów kobiet w reklamie ma za zadanieprzybliżyć to zjawisko. W pracy zbadane zostały afisze reklamowe pod kątem treści językowej,wizualnej a także wzajemnej relacji obrazu i tekstu.
Advertising messages accompany us every day and surround us on all sides. Advertising is an integral part of an effective campaign and a guarantee of success. To persuade the consumer to purchase a particular item, advertisers use different techniques. One of the most used means of persuasion is stereotyping. Unfortunately, some of stereotypes falsify reality and they cross the limits of good taste and can be considered as demoralizing. This is a very important and current issue because of its influence on shaping the attitudes of young people. They are easy influenced by the power of commercial activities. The analysis of the content of three selected and most commonly repeated stereotypes of women in advertising is intended to bring this phenomenon closer. The work has examined advertising posters in terms of linguistic and visual content, as well as the relationship between image and text.