Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analysis of the language of advertisement in womens magazine - Cosmopolitan

Tytuł:
Analysis of the language of advertisement in womens magazine - Cosmopolitan
Analiza języka reklam w czasopiśmie dla kobiet Cosmopolitan
El lenguaje de la publicidad en los anuncios de la revista femenina Cosmopolitan
Autorzy:
Gątarska, Kinga
Słowa kluczowe:
advertisement, persuasion, manipulation, spanish language, linguistic analysis, pragmatic analysis
publicidad, persuasión, manipulación, español, análisis lingüístico, análisis pragmático
reklama, perswazja, manipulacja, język hiszpański, analiza pragmatyczno-językowa
Język:
hiszpański
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tematem niniejszej pracy magisterskiej jest analiza języka reklamy w hiszpańskim czasopiśmie dla kobiet „Cosmopolitan”. Zagadnienie będące centralną częścią pracy skupia się na zjawisku zachowania bądź naruszania przez nadawcę reguł konwersacyjnych w analizowanych reklamach. Praca została podzielona na dwie części: teoretyczną i praktyczną. W pierwszym rozdziale przedstawiono po krótce charakterystykę i historię reklamy prasowej jak również jej funkcje oraz rodzaje. W drugim rozdziale omówiono język reklamy pod kątem użycia różnych środków i zabiegów językowych. W dalszej części pracy uwaga skupiona została na charakterystyce języka reklam w czasopismach dla kobiet oraz przedstawiano zagadnienia socjolingwistyczne z tym związane. Trzeci rozdział dotyczy zagadnień pragmatycznych takich jak: teoria aktów mowy według J.L Austina i ich klasyfikacji według J. R. Searle'a. Ponadto scharakteryzowano zasady kooperacji uczestników konwersacji przedstawione przez P.Grice i dokładnie omówiono cztery reguły konwersacyjne, które regulują komunikację językową. Rozdział czwarty to analiza językowa wybranych reklam zawartych w czasopiśmie „Cosmopolitan” z 2015 roku. Poddano analizie nie tylko językowe środki perswazji w przekazie reklamowym, ale również zbadano je z punktu widzenia przestrzegania lub łamania maksym konwersacyjnych. Ponadto praca zawiera zakończenie, wnioski jak i również bibliografię.

The main aim of this master thesis is to present an analysis of the advertisement in Spanish magazine for women 'Cosmopolitan'. The core issue of this paper focuses on the phenomenon of behavior or violation by the publisher conversational rules presented in analyzed ads. The paper is divided into two parts: theoretical and practical. The first chapter illustrates the characteristics and history of press advertisement as well as its features and types. The second chapter discusses the language of advertisement in terms of the use of different language resources. Following part of this paper pays an attention on the language of advertising in women's magazines and it presents sociolinguistic issues associates with it. The third chapter relates to pragmatic issues such as: the speech act theory according to J. L. Austin and their classification according to J. R. Searle. What is more, this paper explains the cooperative principle introduced by P. Grice and presents in details four conversational 'maxims'. The fourth chapter is a linguistic analysis of selected advertisement published in 'Cospomolitan' in 2015. Not only the linguistic persuasion measures used in advertising message were analyzed but also they were examined from the point of view of compliance with or violation of the conversation maxims. In addition, this paper contains conclusions and bibliography.

El estudio de la presente memoria de licenciatura ha sido el análisis lingüístico y pragmático del lenguaje publicitario en los anuncios de la revista femenina Cosmopolitan. Nuestro objetivo principal se centra en presentar y estudiar profundamente la variedad de recursos lingüísticos y demostrar la frecuente violación de las máximas conversacionales de Grice en los mensajes publicitarios de los productos anunciados. El trabajo está dividido en dos partes: la parte teórica y la parte práctica. En el primer capítulo hablamos de las características generales y principales de la publicidad; sus funciones y su clasificación. A continuación, describimos cómo funciona la persuasión publicitaria. En el segundo capítulo presentamos los rasgos característicos del lenguaje publicitario y atañamos al uso de los recursos lingüísticos en los anuncios de las revistas femeninas. Además, analizamos aspectos sociolingüísticos de la lengua utilizada por las lectoras de Cosmopolitan. En el tercer capítulo tratamos el tema de pragmática y de los actos de habla de J. L. Austin, y la clasificación de J.R. Searle. A continuación, caracterizamos el principio de cooperación y las máximas conversacionales de P.Grice. En el cuatro capítulo analizamos los rasgos lingüísticos de los dieciséis anuncios de la revista Cosmopolitan, como también, hacemos un análisis de los mensajes publicitarios con respecto a la inmensa violación de las máximas de Grice. Aparte de lo mencionado, el presente trabajo contiene la introducción, conclusiones y la bibliografía.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies