Tytuł pozycji:
Tradition and folklore as source of inspiration in advertising. The influence of folk culture on management of contemporary visual communication.
Celem niniejszej pracy magisterskiej było zbadanie tradycji i folkloru jako źródła inspiracji reklamowych. Dodatkowym celem było sprawdzenie, jaki wpływ ma kultura ludowa na zarządzanie współczesnymi przekazami wizualnymi.W pracy zostały opisane właściwości komunikacji wizualnej oraz muzyki i jej wpływu na podświadomość i emocje konsumenta, które prowokują do dokonania zakupu.Przedmiotem pracy było przeprowadzenie badania ankietowego, mającego na celu sprawdzenie zasadności postawionej tezy głównej oraz tez dodatkowych.Narzędziem badań był kwestionariusz ankiety, przeprowadzony na próbie 100 osób dotyczący poczucia tożsamości regionalnej, odbierania kultury oraz mody na rzeczy w stylu folkowym. Uzyskane w wyniki badania potwierdziły tezę mówiącą o znaczącym wpływie kultury ludowej na reklamę.
The purpose of this research is to present the influence of folk culture on the management of contemporary visual communications. It analyses the elements of folk advertising in terms of their impact on the emotions of customers. This research reflects on the impact of tradition and folklore as an advertising source. An additional objective was to determine what emotions have the strongest effect on the audience and attract their attention and prompt them to take the specific action. Properties of visual communication and music were described in-process as well as their influence on the subconscious and emotions of the consumer that provoke to purchase.The object of the study was a survey aimed at reviewing the legitimacy of the main hypothesis as well as additional ones.The research tool was a questionnaire conducted on a sample of 100 people on the sense of national identity, culture reception, and folk-style fashion. Except for the analysis of the influence of folk culture on advertising based on the criteria such as composition and music, I undertook questionnaire studies that correspond with the general knowledge of culture, tradition, folklore, and the sense of national identity. As the results of studies show, folk culture has a big impact on advertising.