Tytuł pozycji:
Anglicisms in spanish advertisements and the analysis of their use in womens magazines
- Tytuł:
-
Anglicisms in spanish advertisements and the analysis of their use in womens magazines
Anglicismos en la publicidad española y análisis de su empleo en la prensa para mujeres
Zapożyczenia angielskie w reklamie hiszpańskiej i analiza ich użycia w prasie kobiecej
- Autorzy:
-
Woźniak, Urszula
- Słowa kluczowe:
-
anglicismos, voces extranjeras, publicidad, lenguaje publicitario, inglés, prensa española, mujer, cosméticos, anuncio publicitario
anglicyzmy, wyrazy obce, reklama, język reklamy, angielski, hiszpańska prasa, kobieta, kosmetyki,
anglicisms, foreign voices, advertisement, advertising language, english language, spanish magazines, woman, cosmetics, announcement
- Język:
-
hiszpański
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
En este trabajo deseamos mostrar la publicidad como una de las maneras de comunicarse y como el arte de persuasión en los tiempos de la globalización y la cultura de los "mass media". El aspecto tomado en cuenta será el lenguaje como herramienta de tranmisión de información, con un análisis detallado de los anglicismos.Este trabajo contiene tanto consideraciones teóricas sobre la naturaleza de la publicidad y sus rasgos lingüísticos, como parte práctica, dedicada al estudio de textos publicitarios, procedentes de la prensa española para mujeres.El objetivo es llegar a las conclusiones sobre las causas de la aparición de los anglicismos en la publicidad española, basándonos en las definiciones y análisis anteriores.
The aim of this work is to present the advertisement as one of the ways of communication and the art of persuasion at the time of globalisation and the mass media culture.The main aspect of the analysis is the language as a tool for tranmitting the information with special emphasis on the apapearance of anglicisms.This work takes into the consideration the nature of the advertisement and his linguistic marks, as well as a practical part dedicated to a special analysis of advertising texts in spanish women's magazines.As a summing-up we will try to draw conlusions about the appearance of anglicisms in Spanish advertisements.
Celem pracy jest ukazanie reklamy jako jednego ze sposobów komunikacji i sztuki perswazji w dobie globalizacji i kultury „mass media”. Aspekt poddany analizie to przede wszystkim język jako narzędzie przekazu informacji ze szczególnym uwzględnieniem zapożyczeń z języka angielskiego. Praca zawiera zarówno rozważania teoretyczne na temat natury reklamy oraz jej cech językowych, jak i część praktyczną poświęconą szczegółowej analizie tekstów reklamowych z hiszpańskiej pracy kobiecej.Celem jest wyciągnięcie wniosków na temat przyczyn występowania zapożyczeń angielskich w hiszpańskiej reklamie, na podstawie wcześniejszych definicji i analiz.