Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Postulate of the nonoriginality of appropriation poetry

Tytuł:
Postulate of the nonoriginality of appropriation poetry
Postulat nieoryginalności w poezji zawłaszczania
Autorzy:
Kiszewska, Kornelia
Słowa kluczowe:
oryginalność, nieoryginalność, powtórzenie, ekspresja, autorstwo, poezja zawłaszczania, pisanie konceptualne
originality, nonoriginality, repetition, expression, authorship, appropriation poetry, conceptual writing
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the thesis „Postulate of the nonoriginality of appropriation poetry” is to define appropriation poetry. This concept was achieved in thesis and refers to works made of „found text” of everyday language in which author does not interfere. On the basis of the theoretical texts is made characteristic and definition of this movement in contemporary literature. Then through the prism of the theory of repetition in the philosophy of Martin Heidegger, Gilles Deleuze and Jacques Derrida, has been conducted analysis of the postulate of nonoriginality. Analysis lead to the conclusion that this postulate is paradoxical and results in originality and also ennoblement of an author.

Celem pracy licencjackiej "Postulat nieoryginalności w poezji zawłaszczania" jest zdefiniowanie nurtu w literaturze współczesnej, określanego terminem "poezja zawłaszczania". Wspomniane pojęcie zostało wypracowane w pracy i odnosi się do tekstów stworzonych ze "znalezionych" fragmentów języka potocznego, w których materię autorzy nie ingerują. Na podstawie tekstów teoretycznych twórców związanych z poezją zawłaszczania, w których postulowanie przez autorów nieoryginalności praktyk zajmuje istotne miejsce, zostaje opracowana charakterystyka i definicja nurtu. Następnie poprzez pryzmat teorii powtórzenia w filozofii Martina Heideggera, Gillesa Deleuze'a oraz Jacquesa Derridy zostaje przeprowadzona analiza postulatu nieoryginalności. Badanie prowadzi do wniosków, że nieoryginalność przypisywana przez twórców ich dziełom jest paradoksalnie cechą noszącą wszelkie znamiona oryginalności oraz w konsekwencji prowadzi do nobilitacji osoby twórcy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies