Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zarządzanie mediami w kontekście protestów obywatelskich na przykładzie Strajku Kobiet

Tytuł:
Zarządzanie mediami w kontekście protestów obywatelskich na przykładzie Strajku Kobiet
Media management in the context of civic protests, based on the example of Womens Strike
Autorzy:
Kuk, Magdalena
Słowa kluczowe:
MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – PROTESTY SPOŁECZNE - STRAJK KOBIET- ZARZĄDZANIE MEDIAMI
SOCIAL MEDIA - SOCIAL PROTESTS – WOMEN’S STRIKE - MEDIA MANAGEMENT
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Purpose of the study is to present the influence of social media on promoting the social acitivity, based on the example of civic protests. For the realization of the study, the following thesis has been stated: media management significantly increases the recognition of social events, increases the probability of citizens’ participation and enhances the attendance. The main research question is: how and with what result media was providing information regarding a social event, based on example of a bottom-up civic movement, Women’s Strike.Detailed questions are: Did media inform about the Women’s Strike?; How did media promote this social event?; Which media provided the most information regarding Women’s Strike?; Did the event gain a nationwide range?; Did media contribute to active participation in Women’s Strike (by helping to organize events or participating in protests)?; Did the citizens promote Women’s Strike by themselves?; How did Polish people popularize the event?; Was the promotion of Women’s Strike in mass media sufficient?; Was there a need to promote Women’s Strike in mass media?; Did the promotion in the media influence the attendance?; What else influenced recognition of the event?Problem analysis required the following research method: survey method using questionnaire survey.The question of society’s active participation in state management and protecting its own interests is integral part of humanist management studies. Its crucial problems reveal the role of humans in organizational management, as well as engagement of the individuals, their self-organization and working on a strategy for realization of needs and influencing social behavior and attitudes. Due to fragmentary description of the role and importance of social media as tools for provoking social activity, as well as shaping opinions and social attitudes, it was considered very interesting problematics to deal with.Relization of such precise topic was inspired by observation of prosocial attitudes in Poland in the past few years, the increase of social awareness in terms of creating new civic reality, as well as individual activity and social participation and shaping of those attitudes by social media.

Celem pracy jest omówienie wpływu mediów społecznościowych na promowanie aktywności społecznej na przykładzie protestów obywatelskich. Dla potrzeb realizacji przyjęto następująca tezę – zarządzanie mediami znacząco wpływa na rozpoznawalność wydarzeń społecznych, a tym samym zwiększa prawdopodobieństwo partycypacji obywateli i wpływa na frekwencję. Główne pytanie badawcze brzmi - W jaki sposób i z jakim skutkiem media dostarczały informacji na temat wydarzenia społecznego na przykładzie oddolnego ruchu obywatelskiego Strajk Kobiet?. Pytania szczegółowe: Czy media informowały o Strajku Kobiet?; W jaki sposób media promowały wydarzenie społeczne? ; Które media dostarczały najwięcej informacji o Strajku Kobiet?; Czy dzięki mediom wydarzenie zyskało ogólnopolski zasięg?; Czy media przyczyniły się do aktywnego uczestnictwa w Strajku Kobiet (pomoc w organizacji wydarzenia, udział w protestach)? ; Co zmobilizowało Obywatelki i Obywateli do uczestnictwa w wydarzeniu? ; Czy Obywatele i Obywatelki sami promowali Strajk Kobiet?; W jaki sposób Polki i Polacy rozpowszechniali wydarzenie?; Czy promocja Strajku Kobiet w mediach była wystarczająca? ; Czy promowanie Strajku Kobiet w środkach masowego przekazu było potrzebne? ; Czy promocja wydarzenia w mediach wpłynęła na frekwencję?; Co dodatkowo wpłynęło na rozpoznawalność wydarzenia? Analiza problemu wymagała zastosowania następującej metody badawczej: metoda sondażu przy zastosowaniu kwestionariusza ankiety.Tematyka dotycząca partycypacji społeczeństwa poprzez aktywny udział w zarządzaniu państwem oraz obronie własnych interesów mieści się w zakresie nauki o zarządzaniu humanistycznym. Jej zasadnicze problemy ukazują rolę człowieka w zarządzaniu organizacją . Zagadnienie dotyczy także zaangażowania jednostek, ich samoorganizacji oraz opracowania strategii w zakresie realizowania potrzeb i wpływania na zachowania i postawy społeczne. Z uwagi na fragmentaryczne opracowanie kwestii dotyczącej roli i znaczenia mediów społecznościowych jak narzędzi kreowania aktywności społecznej i kształtowania opinii i postaw społecznych, uznano za interesujące opracowanie powyższej problematyki. Inspiracją dla realizacji tak sprecyzowanego tematu była obserwacja postaw prospołecznych w ostatnich latach w Polsce, wzrost świadomości społecznej w zakresie kreowania nowej rzeczywistości obywatelskiej, jak również aktywność jednostek i partycypacja społeczna, a także kształtowanie tychże postaw przez media społecznościowe.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies