Tytuł pozycji:
Journalist-celebrity treated as an resource in the 21st century media organizations in reference to humanistic management. Analysis of Polish TV stations.
W pracy podjęto problem zjawiska celebryckości u współczesnych polskich dziennikarzy telewizyjnych oraz zarządzania nimi. Przedmiotem badań są menadżerowie i dziennikarze telewizyjni, celem – pokazanie różnic i poznanie opinii na temat dziennikarzy-celebrytów. Praca ta sytuuje się w humanistycznych naukach o zarządzaniu, ponieważ porusza problematykę zarządzania humanistycznego w świecie dziennikarstwa nastawionego na rynek. W praktyce zarządzania dominuje nurt ekonomiczny, dlatego media opisywane są jako organizacje, w których celebryta jest traktowany jako zasób. Tym samym w przypadku zarządzania organizacją medialną celebryckość jest krokiem w stronę odhumanizowania człowieka. W pracy wykorzystana została metoda badawcza, jaką jest etnografia w formie wywiadu pogłębionego.
In the diploma thesis was raised a problem of Polish broadcast journalism-celebrity phenomenon in the modern media organizations and managing them. The subjects of the study are the managers and television journalists. This work complies with the humanistic science of management, because it puts forward the issue of humanistic management in the world of journalism aimed at the market. In management, the economic trend is the dominant one, so the media are described as organizations where celebrity is treated as a resource. Thus, in the case of media organization management, celebrity is a step towards human dehumanization. The aim of the thesis is to show differences and to get acquainted with an opinion on the perception of journalists celebrities. The research method is ethnography, “Individual in Depth Interview”.