Tytuł pozycji:
Historia drugiej wojny światowej oczami amerykańskiego żołnierza na podstawie gier wideo
- Tytuł:
-
Historia drugiej wojny światowej oczami amerykańskiego żołnierza na podstawie gier wideo
History of World War II from Perspective of American Soldier in Video Games
- Autorzy:
-
Knapczyk, Miłosz
- Słowa kluczowe:
-
Historia, druga wojna światowa, gry wideo, armia amerykańska, PTSD, wojna na Pacyfiku, wojna w Europie.
History, World War II, video games, US Army, PTSD, war on Pacific Ocean, war in Europe.
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This bachelor thesis presents history of World War II from perspective of american soldier. Thanks to the development of technology author decided to show the biggest war conflict based on video games. Main theme of this thesis are USA’s clashes on Pacific Ocean against Empire of Japan and against the Third Reich in Europe and North Africa. Furthermore, author analyzed problem of concentration camps, racial segregation in american army and psychic sphere of soldiers upon the example of posttraumatic stress disorder. Research material were books and historical articles and selected video games. On the example of particular clashes author tries to find the answer how much video games are able to map real historical battles.
Niniejsza praca licencjacka przedstawia historię drugiej wojny światowej z perspektywy amerykańskiego żołnierza. Dzięki rozwojowi technologii autor zdecydował się na przybliżenie największego konfliktu zbrojnego na podstawie gier wideo. Tematem przewodnim pracy są starcia USA w obrębie Oceanu Spokojnego z Cesarstwem Japońskim oraz w Europie i Afryce Północnej z III Rzeszą. Dodatkowo, przeanalizowana została kwestia obozów koncentracyjnych, segregacji rasowej w armii amerykańskiej i sfera psychiczna żołnierzy na przykładzie zespołu stresu pourazowego. Materiał badawczy stanowiły przede wszystkim książki i artykuły historyczne oraz wybrane gry wideo. Na przykładzie poszczególnych starć autor stara się znaleźć odpowiedź na pytanie, w jakim stopniu gry wideo potrafią odwzorowywać rzeczywiste bitwy.