Tytuł pozycji:
The elements of marketing and advertising psychology in context of purchase of the product
Świadome panującej na rynku konkurencji firmy szukają nowych sposobów na zdobycie przewagi nad konkurentami. Skutecznym sposobem na wyróżnienie się na tle konkurencji jest jak najlepszy marketing i reklama dzięki której zyskujemy rozpoznawalną markę wśród konsumentów. Dlatego też firmy coraz to częściej uciekają się do inwestowania w jak najlepszą reklamę i dodatkowo wykorzystują wykorzystując elementy psychologii marketingu. Problematyka pracy dotyczy analizy i zbadania, w jaki sposób firmy starają się wpłynąć na zachowania konsumenta, przy pomocy stosowanych instrumentów marketingu. W pierwszym rozdziale zostały poruszone aspekty historyczne, definicyjne oraz zostały przytoczone rodzaje reklam występujące na obecnym rynku. Kolejny rozdział jest poświęcony głównie klientom. Zaczynając od cech współczesnego konsumenta poprzez wpływ reklamy na decyzyjność zakupową klienta . Druga cześć również jest poświęcona archetypom osobowości człowieka, które stworzył C.G.Jung. Ostatni rozdział to prezentacja wyników badań. Ich celem jest pokazanie w praktyce na podstawie 2 amerykańskich firm proces jaki przebyły aby zaistnieć w świadomości konsumentów
The companies that are aware of the competition on the market are looking for some new ideas in order to acquire competitive advantage over competitors. Marketing and advertisement are the most efficient tools in order to be distinguished on the market, create a recognizable brand. That is why the companies heavily invest in marketing using some elements of marketing psychology. The topic of the dissertation is related to analysis of consumer behaviors basing on the marketing instruments being used. The first chapter is related to historical aspects, definitions and types of advertisements on the market. The second one is focused consumers, their decisiveness and personality archetypes basing on Jung’s philosophy. The last chapter presents the outcomes of the research. The main objective of the research is analysis of the way of two American companies and the process they underwent in order to appear in consumers’ consciousness.