Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The impact of using shockvertising in social campaigns on their reception and memorisation

Tytuł:
The impact of using shockvertising in social campaigns on their reception and memorisation
Wpływ zastosowania shockvertisingu w kampaniach społecznych na ich odbiór i zapamiętywalność
Autorzy:
Wieczorek, Ewa
Słowa kluczowe:
shockvertising, szok, reklama, kampanie społeczne, reklamy społeczne, bezpieczeństwo drogowe
shockvertising, shock, advertising, social campaigns, social advertising, road safety
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca skupia się na zagadnieniu stosowania szoku w kampaniach społecznych. Podjęto próbę zbadania, czy wywołanie u odbiorców szoku poprzez zastosowanie shockvertisingu w kampaniach społecznych wpłynie na ich odbiór i późniejszą zapamiętywalność. Badanie przeprowadzono na próbie 8 studentów, którym zaprezentowano 6 kampanii dotyczących bezpieczeństwa drogowego i noszących znamiona shockvertisingu. Za pomocą indywidualnych wywiadów pogłębionych zbadano odbiór spotów, szczególny nacisk kładąc na wywoływanie przez nie w odbiorcy silnych uczuć. Następnie, w drugim etapie badań, po upływie dwóch tygodni weryfikowano, które z kampanii zostały przez respondentów zapamiętane najlepiej i czy można zaobserwować korelację pomiędzy kampaniami uznanymi za szokujące, a tymi zapamiętanymi najlepiej.

The paper focuses on the use of shock in social campaigns. An attempt has been made to investigate whether the shock response to shock campaigns will affect their reception and later memorization.The study was conducted on a sample of 8 students, who were presented 6 road safety campaigns considered shocking. Through individual in-depth interviews, the reception of the ads has been investigated, with a particular emphasis placed on inducing strong feelings in the recipient. Then, in the second stage of the study, after two weeks, there was a verification which of the campaigns were best remembered by the respondents and whether there was a correlation between the campaigns considered shocking and the best remembered.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies