Tytuł pozycji:
The fair as a tool for promoting the non - profit organizations
Przedmiotem pracy były targi, będące narzędziem promocji organizacji pozarządowych. Celem pracy było sprawdzenie skuteczności targów w działaniach promocyjnych organizacji pozarządowych. W pracy przedstawiono zastosowanie promocji w organizacjach, zaprezentowano targi w komunikacji marketingowej i w promocji działalności organizacji pozarządowych oraz ocenę skuteczności targów jako narzędzia promocji organizacji pozarządowych. Teza postawiona w badaniu zakładała, że targi są skutecznym narzędziem promocji organizacji pozarządowych. 58% badanych organizacji uważa targi za narzędzie promocji ich działalności. Z przeprowadzonych badań za pomocą ankiet z organizacjami pozarządowymi oraz wywiadu z organizatorem targów wynika, że targi w miarę skuteczny sposób przyczyniają się do realizacji celów promocyjnych organizacji pozarządowych.
The subject of the master's thesis are the the non - profit organization’s fairs. The aim of the research was to verify and describe the effectiveness of the fair as a tool for promoting the non - profit organizations. The author presents: the usage of promotion activities in the organizations, the fairs in the marketing communication, the promotional activities of the non - profit organizations, evaluation and effectiveness . The thesis assumes that, the fair is a successful tool for plugging the non - profit organizations. The author polled the members of the non profit organizations and conducted interviews the fair’s organizer. 58 % of non - profit organizations considered the fair as a tool for promoting their activities. Research shows that the fair is an efficient tool for advertiseing the non - profit organizations.