Tytuł pozycji:
Mobilna Szkoła jako metoda pracy pedagogów ulicy Fundacji Ukryte Skrzydła w Krakowie
- Tytuł:
-
Mobilna Szkoła jako metoda pracy pedagogów ulicy Fundacji Ukryte Skrzydła w Krakowie
Mobile School as a method of streetworking based on experience of streetworkers of Ukryte Skrzydła Foundation in Krakow
- Autorzy:
-
Baran, Małgorzata
- Słowa kluczowe:
-
dzieci ulicy, pedagog ulicy, streetworking, animator, pomoc dzieciom ulicy, organizacje pozarządowe,, metoda streetworkingu, metoda Mobile School, narzędzie Mobilnej Szkoły
streetchild, streetworking, street educator, animation, help for street children, nonprofit organizations, foundations, method of streetwork, The Mobile School method, the tool of Mobile School
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main topic of this master's thesis is streetwork by using method and tool of the Mobile School. Streetworking is pedagogic way of work with the street children. The main research problem is the question how is the impact of Mobile School method on general development of the streetchild. The master’s thesis contains an overview of the research about the street children, streetwork and the kinds of Polish and international organisations which help street children, especially work of Fundacja Ukryte Skrzydła in Cracow. The final part of my thesis articulates conclusions and summary, which improve the positive impact of the Mobile School at the streetchild existing at the street. The method of Mobile School include streetworking by using educational games with autocontrol system, creative therapy or role playing, that stimulate development of the streetchild.
Głównym tematem pracy jest praca pedagogów ulicy metodą streetworkingu, wykorzystując metodę Mobilnej Szkoły (Mobile School). Zainteresowanie pedagogiczną wartością, w tym efektywnością kształcąco - wychowawczą metody tej, jak i jej analiza na podstawie pracy pedagogów ulicy Fundacji Ukryte Skrzydła jest celem i zarazem wiodącą motywacją niniejszej pracy. Z analizy i interpretacji wyników procedury badawczej zostały określone definicje oraz typologia ,,dzieci ulicy”, ponadto scharakteryzowano formę pracy pedagoga ulicy. Zebrane zostały również informacje na temat współczesnych przykładów sposobów pomocy dzieciom ulicy w Polsce i na świecie, ze szczególnym uwzględnieniem działań Fundacji Ukryte Skrzydła w Krakowie. W końcowej części pracy sformułowane zostało podsumowanie i wnioski, które wskazują na wartość pedagogiczną metody Mobilnej Szkoły, która poprzez gry edukacyjne, system autokontroli, terapię kreatywną czy odgrywanie ról stymuluje rozwój dziecka, a przez to przyczynia się do poprawy funkcjonowania dzieci i młodzieży spędzających czas na ulicy.