Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ YouTube na zarządzanie tradycyjnymi stacjami telewizyjnymi

Tytuł:
Wpływ YouTube na zarządzanie tradycyjnymi stacjami telewizyjnymi
The impact of YouTube on the traditional television stations management
Autorzy:
Comber, Martyna
Słowa kluczowe:
convergence - competitive strategies - media management
Konwergencja - strategie konkurencji - zarządzanie mediami
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Współczesna działalność organizacji medialnych ulega dużym zmianom. Wkroczenie w dobę cyfryzacji i konwergencji mediów nieodwracalnie wiążę się ze ewolucją strategii zarządzania tymi organizacjami. Jedną z głównych zmian jest rezygnacja z odrębnych środowisk, w których rozwijały się niegdyś media i rozpoczęciu procesu przenikania się pomiędzy sobą. Zmiany, które dyktuje rynek mediów wiążą się również z nową, silną pozycją użytkownika. Dzięki powstaniu platformy internetowej, jaką jest YouTube, użytkownicy zaczęli decydować o popularności kanałów, filmów, ich oglądalności i przedstawionym kontencie. Znajdują się oni w centrum zainteresowania, co daje im dużą elastyczność i możliwość wyboru. Powyższe zmiany postaw użytkowników w znaczny sposób wpłynęły na sytuację tradycyjnych stacji telewizyjnych, a co za tym idzie - spadku ich oglądalności. Pozostaje jedynie wątpliwość, czy YouTube tylko pozornie stał się odmienną formą korzystania z mediów oraz zachowania jego odbiorców, czy są oni bardziej aktywni, niż odbiorcy telewizji? Biorąc pod uwagę powyższe aspekty, niniejsza praca skupia się na zdefiniowaniu roli użytkownika i jego wpływu na zarządzanie organizacjami medialnymi, jakimi są stacje telewizyjne. Ma ona na celu zbadanie postaw użytkowników wobec platformy internetowej YouTube oraz stacji telewizyjnych, sprawdzenie ich zaangażowania w korzystanie z przedstawionych mediów. Praca osadzona jest w zarządzaniu humanistycznym, skupia się na poznaniu losu człowieka w świecie organizacji oraz odkrywaniu jego roli.

Current media organizations are undergoing major changes. The digitization and media convergence are linked to the evolution of their management strategies. One of the major changes is the resignation of separate environments in which the media developed. The changes are also associated with the new, strong position of the user. Because of the YouTube, online platform, users have begun to decide about the popularity of their channels, their videos, and content which they watch. The users are in the center of interests and they have a huge flexibility of choice. Above changes in user attitudes have significantly influenced to the situation of traditional television stations and consequently their popularity. There is only one doubt, are the YouTube users more active than the television audience? Could it be only a myth and this two types of users are completely the same?Taking into consideration the above mentioned aspects, we can confidently say that this thesis focuses on defining the role of the user and its influence on the management of media organizations, such as television stations. The topic is related to humanistic management, because it is focused on human role in the organization managements.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies