Tytuł pozycji:
Instrumenty kształtowania motywacji w strategiach personalnych przedsiębiorstw w branży IT
The purpose of the given study is to diagnose motivation techniques in IT companies and to identify areas where improvement is needed. The IT sector is a rapidly growing and highly important part of economy. Motivating IT professionals requires a special understanding of employee needs, as motivational tools for internal motivation come out of the limits of monetary gratification. The work consists of four parts. The first Chapter is a description of the personnel management process in a modern organization, with particular emphasis on the instruments and models used in this area. Chapter two explores the motivating function as a determinant of organizational competitiveness. The third Chapter describes methodological assumptions in research on motivating function in IT industry. It also includes the objectives of the survey and a description of the research sample. The fourth Chapter discusses the motivation behind the management process in IT businesses.The work is based on human resources management literature, empirical research articles, internet sources. A survey based on the questionnaire was conducted among people working in various IT companies.
Celem niniejszej pracy jest przeprowadzenie diagnozy narzędzi motywacyjnych w przedsiębiorstwach branży IT oraz zidentyfikowanie obszarów wymagających usprawnień. Sektor IT jest to część gospodarki kraju, cechująca się wyjątkowo szybkim rozwojem. Motywowanie informatyków wymaga szczególnego rozumienia potrzeb pracowniczych, a instrumenty pobudzania motywacji wewnętrznej wychodzą poza granice gratyfikacji pieniężnej.Całość pracy składa się z czterech części. Rozdział pierwszy jest opisem procesu zarządzania personelem we współczesnej organizacji, z wydzieleniem instrumentów i funkcji oraz modeli wykorzystywanych w tym obszarze. W rozdziale drugim przedstawiono funkcję motywacyjną jako determinantę konkurencyjności organizacji. W rozdziale trzecim opisano założenia metodyczne badań w zakresie kształtowania funkcji motywacyjnej w branży IT. Zawarto w nim również cele podjęcia badań ankietowych oraz opis próby badawczej. Rozdział czwarty omawia miejsce motywowania w procesie zarządzania w przedsiębiorstwach branży IT. Praca powstała w oparciu o literaturę z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, badania empiryczne, źródła internetowe. Na podstawie kwestionariusza zostały zrealizowane badania ankietowe z udziałem osób pracujących w różnych firmach branży IT.