Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Designing hybrid books in Poland based on examples of books written by youtubers

Tytuł:
Designing hybrid books in Poland based on examples of books written by youtubers
Projektowanie publikacji hybrydowych w Polsce na przykładzie książek youtuberów
Autorzy:
Witkowski, Anatol
Słowa kluczowe:
projektowanie książek, książka hybrydowa, YouTube, kody QR, youtuberzy
book desing, hybrid book, YouTube, QR codes, youtubers
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article describes the development of hybrid books in Poland. Nowadays the treats which qualify a book as a hybrid one are most easily found in those written by youtubers. That is why the first chapter contains a short history of this trend in Poland. The author is particularly interested in the typography of those publications and tries to confront their projects with the rules of book design. Obviously examples of both good and bad designs can be found amongst titles written by youtubers and that is reflected in the paper. The second chapter takes on the topic of hybrid book. It includes necessary definitions and the most interesting examples of usage of new technologies (i.e. QR codes) in print. Another problem considered in this chapter are the possibilities and requirements, which a designer has to meet when working with a hybrid book. The last section combines the previous two and presents a few examples of hybrid books written by youtubers. They introduce new technological solutions and are an instance of very popular hybrid books, which is unusual in Poland. Again the analysis of said titles focuses on typography and practicalness. The conclusion brings up all the ways of designing a hybrid book once more and compares them between each other.

Praca opisuje rozwój książek hybrydowych w Polsce. Obecnie cechy hybrydowości książek najłatwiej znaleźć w książkach pisanych przez youtuberów, dlatego w pracy przedstawiono krótki zarys rozwoju tego trendu wydawniczego widocznego od paru lat na rynku. Szczególną uwagę zwrócono na formę typograficzną książek, postarano się ocenić ich zgodność z zaleceniami dotyczącymi projektowania książek. Przykłady ciekawych jak i niepoprawnych projektów oraz krótka historia pojawiania się w Polsce książek youtuberów zostały przedstawione w rozdziale pierwszym. Rozdział drugi zajmuje się pojęciem książki hybrydowej. Przywołane są w nim odpowiednie definicje oraz wybór najciekawszych przykładów zastosowania multimediów w tradycyjnym kodeksie. Autor zastanawia się również nad możliwościami i wymaganiami, które wspomniane książki stawiają projektantowi. Ostatni rozdział niejako łączy dwa poprzednie, opisując szczegółowo kilka przykładów wykorzystania nowych technologii podczas wydawania publikacji. Każdy z nich przedstawia inne podejście do tworzenia książek hybrydowych. Większość proponowanych przez redakcje tych tytułów rozwiązań technologicznych nie była wcześniej stosowana, praca rozważa więc ich wady i zalety. Ponownie najważniejszym aspektem analizy jest typografia. W zakończeniu podsumowano wszystkie zaprezentowane sposoby projektowania książek hybrydowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies