Tytuł pozycji:
The cultural dimension of running. Running tourism in Poland as an element of contemporary mass culture
- Tytuł:
-
The cultural dimension of running. Running tourism in Poland as an element of contemporary mass culture
Bieganie w wymiarze kulturowym. Turystyka biegowa w Polsce jako element współczesnej kultury masowej
- Autorzy:
-
Łatka, Maria
- Słowa kluczowe:
-
running, running tourism, culture, popular culture, mass culture, tourist
bieganie, turystyka biegowa, kultura popularna, kultura masowa, turysta
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tematyką pracy jest bieganie w wymiarze kulturowym. Autorka odnosząc się do turystyki biegowej w Polsce stawia tezę, że jest ona elementem współczesnej kultury masowej. Wychodząc od definicji turystyki, jej funkcji, aż po jej poszczególne odmiany, opisuje szczegółowo rodzaj, jakim jest turystyka biegowa. Oprócz skupieniu się na teorii, analizuje także poszczególne imprezy biegowe, ich statystyki oraz uczestników, przez co przytacza kolejny argument na kulturowy wymiaru tego sportu. Na końcu omawia także wybraną literaturę biegową, która jest dopełnieniem tezy o masowości turystyki biegowej postawionej w temacie w pracy.
This paper focuses on running in relation to culture. The author puts forward an argument that running tourism in Poland constitutes an element of contemporary mass culture. At the beginning, the study defines tourism, its role, and varieties, as well as describes running tourism in more detail. Apart from concentrating on the theory, the author analyses different types of running events, their statistics, and participants, as well as suggests another argument for the cultural dimension of running. Finally, the author reviews the chosen literature on running, which complements the argument proposed in the title of the thesis.