Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Etyczny i społeczny wymiar zarządzania w kontekście międzynarodowego ruchu Fair Trade

Tytuł:
Etyczny i społeczny wymiar zarządzania w kontekście międzynarodowego ruchu Fair Trade
Social and ethical dimension of management in the context of international Fair Trade movement
Autorzy:
Szatkowska, Anna
Słowa kluczowe:
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY – ETHICS IN MANAGEMENT – FAIR TRADE – SUSTAINABLE TRADE
ETYKA W ZARZĄDZANIU – FAIR TRADE – SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU – ZRÓWNOWAŻONY HANDEL
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of the thesis is to proof that the international Fair Trade movement is a developing conception in Polish consumers’ awareness in terms of both ethical and social dimensionof management. The theoretical part of the paper is dedicated to the following concepts: management and its functions, ethics in management, social responsibility in business and sustainable trade. The part of the empirical research is based on the perception of the ideaof Fair Trade by potential consumers. The research shows that polish consumers are more willing to purchase local products rather than products labeled with Fair Trade international certificate. In order to change that tendency there is a need to educate the society as well as adjust the economic aspects of the Fair Trade movement to average gross income of potential consumer in direct proportion.

Celem pracy jest udowodnienie, iż międzynarodowy ruch Fair Trade w kontekście etycznegoi społecznego ujęcia zarządzania jest pojęciem nowym, dopiero rozwijającym sięw świadomości polskich konsumentów. W części teoretycznej szczegółowo omówiono pojęcia takie jak: zarządzanie i jego funkcje, etyka w zarządzaniu, społeczna odpowiedzialność biznesu czy zrównoważony handel. Część empiryczna została poświęcona badaniom na temat postrzegania idei sprawiedliwego handlu przez potencjalnych klientów.Jak wynika z przeprowadzonych badań, polscy konsumenci są bardziej skłonni do wybierania lokalnych produktów, niż tych oznakowanych międzynarodowym certyfikatem Fair Trade. Aby to uległo zmianie, należy edukować społeczeństwo, a także w miarę możliwości uelastycznić i dostosować ekonomiczne aspekty ruchu Fair Trade, wprost proporcjonalnie do przeciętnych dochodów brutto potencjalnego klienta.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies