Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Serwisy informacyjne dla maturzystów w świetle ich potrzeb informacyjnych

Tytuł:
Serwisy informacyjne dla maturzystów w świetle ich potrzeb informacyjnych
Information services for high school graduates in the light of their information needs.
Autorzy:
Farys, Magdalena
Słowa kluczowe:
MATURZYŚCI, POTRZEBY INFORMACYJNE, SERWISY INFORMACYJNE, UŻYTKOWNIK INFORMACJI.
HIGH SCHOOL GRADUATES, INFORMATION NEEDS, INFORMATION WEBSITES, USER OF INFORMATION
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this paper is to evaluate information services for high school graduates in the light of their information needs. The basic scientific issues concern: information needs of graduates related to their educational choices, ability of information services for graduates to meet their information needs, opinion of graduates about these services and comparison with their actual offer. The method of critical literary analysis was used to prepare the first two chapters. In empirical research, the quantitative approach and the survey technique were mainly used to understand the maturist's information needs, the level of their performance, and the information services for high school students in the context of these needs. As a result of the research it was stated that the average level of satisfaction of the information needs of high school graduates by the dedicated services for them should be stated as average. The information services themselves are largely unable to fully meet the information needs of high school graduates. This is due to errors and omissions in the way the content is presented and the incomplete and not always the quality of the information resources offered.

Celem niniejszej pracy jest ocena serwisów informacyjnych dla maturzystów w świetle ich potrzeb informacyjnych. Podstawowe problemy naukowe dotyczą: potrzeb informacyjnych maturzystów związanych z dokonywanymi przez nich wyborami edukacyjnymi, zdolności serwisów informacyjnych dla maturzystów do zaspokajania ich potrzeb informacyjnych, opinii maturzystów na temat tych serwisów i jej porównania z ich faktyczną ofertą. Do przygotowania dwóch pierwszych rozdziałów pracy zastosowano metodę krytycznej analizy piśmiennictwa. W badaniach empirycznych wykorzystano przede wszystkim podejście ilościowe i technikę ankiety, której zasadniczym celem było poznanie potrzeb informacyjnych maturzystów, poziomu ich realizacji oraz możliwości serwisów informacyjnych dla maturzystów w kontekście właśnie tych potrzeb. W wyniku przeprowadzonych badań stwierdzono, że ogólny poziom zaspokojenia potrzeb informacyjnych maturzystów przez dedykowane dla nich serwisy należy określić jako średni. Same serwisy informacyjne w większości nie są w stanie w pełni zaspokoić potrzeb informacyjnych maturzystów. Wynika to z błędów i braków w sposobie prezentacji treści oraz z niekompletności i nie zawsze odpowiedniej jakości oferowanych zasobów informacyjnych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies