Tytuł pozycji:
The use of social networks as a tool for creating politicians image
The main aim of this thesis is to present social media as an innovative way of conjuring up politician's image. This study consists of two parts, a theoretical and a practical one. In the case study, four political Facebook profiles were analysed. These were Mayor of Słupsk Robert Biedroń, Mayor of Warsaw Hanna Gronkiewicz-Waltz and two representatives of government Paweł Kukiz and Krystyna Pawłowicz. The hypothesis of this case study was: Social Media have a strong impact on politician's image. The results of this research confirmed that active presence on Social Media highly influences political authority`s image. Each example present their individual way of expressing their image, focused on key aspects in this process, such as: interaction, engagement, multimodality and authenticity. The most important aspect is the aim of their image that helps to adap accordingly their online identity to the offline one.
Głównym celem niniejszej pracy jest przedstawienie mediów społecznościowych jako innowacyjnego narzędzia do kreowania wizerunku w sferze politycznej i medialnej. Studium przypadku opierało się na analizie czterech profili polityków na Facebook`u: Prezydenta Słupska Roberta Biedronia, Prezydenta Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz, Posła Pawła Kukiza i Posłanki Krystyny Pawłowicz. Teoretyczne rozważania na temat wizerunku i mediów społecznościowych ukształtowały hipotezę pracy: Media społecznościowe mają silny wpływ na wizerunek polityka. Wyniki analizy jakościowej potwierdziły, że media społecznościowe oddziałują na odbiór wizerunku polityka. Każdy z analizowanych aktorów sceny politycznej ma swój indywidualny styl zarządzania profilem nastawiony na interaktywność, zaangażowanie, multimedialność lub autentyczność. Ważnym aspektami są cele kreowania wizerunku, które mogą stopniować każde z tych czynników lub dopasowywać swój image spójnie do tożsamości wyrażania siebie offline.