Tytuł pozycji:
Kanały informacyjne wykorzystywane w kampaniach społecznych w Polsce
The main aim of the thesis is to investigate which information channels were used in social campaigns in the field of promotion of healthy lifestyle and health care awareness implemented in Poland in the years 2015-2016. The analysis of the state of the research has shown that no such subject has been taken up so far, and the available literature presents information channels only in the context of communication. The method of critical literary analysis and the quantitative and qualitative approach were used to study the information channels. The research conducted between January and March 2017 covered 49 social campaigns. The study has shown, among others, the high level of the Internet usage as the main information channel.
Zasadniczym celem pracy jest zbadanie, jakie kanały informacyjne były wykorzystywane w kampaniach społecznych z zakresu promocji i ochrony zdrowia realizowanych w Polsce w latach 2015–2016. Analiza stanu badań wykazała, że do tej pory nie podjęto takiego tematu, a dostępna literatura przedstawia kanały informacyjne tylko w kontekście komunikacji. Zastosowano metodę krytycznej analizy piśmiennictwa oraz podejście ilościowo-jakościowe do badania samych kanałów informacyjnych. Badaniami przeprowadzonymi w okresie od stycznia do marca 2017 objęto 49 kampanii społecznych. Badanie wykazało między innymi wysoki poziom wykorzystywania Internetu jako głównego kanału informacji.