Niniejsza praca ma na celu zbadanie zalet reprezentacji mediów w Holocauście oraz ich przeważające obawy co do dramatyzacji imprezy. Będzie koncentrować się na krytyce, że filmy z Holokaustu otrzymują od naukowców, historyków, filozofów i ocalałych. Rozwiązując tę krytykę, ta teza będzie twierdzić, że mimo że są one ważne, pomoc, jaką projekty te zapewniają w tej dziedzinie, jest bardziej wartościowa dla jego przyszłości. Teza ta ma na celu udowodnienie jego argumentu, dostarczając przykłady filmu, który otrzymał te krytyki i badał ich wpływ na ogół. Szczególnie duża część tezy bierze pod uwagę jeden z tych przykładów i przeanalizuje je, aby lepiej zrozumieć, ile korzyści przyniesie Holocaustu.Teza ta polega na spojrzeniu na listę Schindlera Schindlera (1993) i wykorzystaniu jej jako podstawy do argumentu, że dramatyzowanie Holokaustu w celu odwołania się do mas jest ostatecznie korzystne dla reprezentacji Holokaustu na więcej sposobów niż jeden. Lista Schindlera będzie szczególnie przydatna, ponieważ pomysłowy był dla określonej lokalizacji: Kraków, Polska. Lista Schindlera to historia Oskara Schindlera i jego starania o ratowanie setek Żydów pracujących w jego fabryce. Jego fabryka opierała się w Krakowie, nie daleko od obozu koncentracyjnego w Płaszowie, który również był w Krakowie, skąd pochodzili robotnicy żydowscy. Fabryka nadal stoi dziś, działając muzeum nie tylko kształcąc publiczność o Schindlerze, ale o roli Krakowa podczas Holokaustu. W swoim filmie Steven Spielberg zdecydował się na film w Krakowie, wprowadzając nowe światło do miasta. Jako taki, gdy film stał się wielkim sukcesem, jego popularność zmieniła się na zawsze w Krakowie i Holocauście.Ta teza będzie twierdzić, że ten film stanowi doskonałą usługę reprezentacji i pamięci Holocaustu z powodu starań, aby osiągnąć największe tłumy możliwe. Koncentracja na tym filmie i jego wpływ na Kraków zostaną podzielone na trzy sekcje: świadomość Holocaustu, turystyka i finansowanie badań. Korzystając z metodologii jakościowej, autor tezy zamierza wykorzystać dogłębną analizę zawartości tej pracy.Chociaż lista Schindlera będzie filmem, który otrzyma największą analizę, inne prace otrzymają podobne, jeśli nie podsumowano, leczenie. Zostaną zbadane, aby wykazać, że lista Schindlera nie jest sama w dostarczaniu pomocy w dziedzinie Holocaustu. Filmy takie jak Syn Saula (2015) i Życie jest piękne (1998) zostaną zbadane w celu wyciągnięcia podobnych wniosków, pokazując, że różne filmy o Holocauście mogą przynosić korzyść z reprezentacji Holokaustu, niezależnie od tego, jak odmienną filmy wydają się być od siebie nawzajem.
This thesis aims to explore the benefits of Holocaust media representation and how they outweigh concerns regarding dramatization of the event. It will include a focus on criticisms that Holocaust films receive from academics, historians, philosophers, and survivors. In addressing these criticisms, this thesis will argue that, while they are valid, the assistance these projects provide for the field is more valuable to its future. This thesis means to prove its argument by providing examples of film that have received said criticisms and explore their influence on the general public. A particularly large focus of this thesis will take one of these examples and analyze it to gather a clearer understanding on just how much of a benefit it gives to the Holocaust Studies field.This thesis means to look at the film Schindler’s List (1993) and use it as a basis for the argument that dramatizing the Holocaust to appeal to the masses is ultimately beneficial to Holocaust representation in more ways than one. Schindler’s List will be a particularly helpful example, because how resourceful it has been for a specific location: Krakow, Poland. Schindler’s List is the story of Oskar Schindler and his efforts to save hundreds of Jews who were working in his factory. His factory was based in Krakow, Poland, not too far from the Plaszow Concentration Camp that was based in Krakow as well, where his Jewish workers came from. The factory still stands today, acting a museum not only educating the public about Schindler, but on Krakow’s role during the Holocaust. For his film, Steven Spielberg chose to film in Krakow as well, bringing a new spotlight to the city. As such, when the film went on to become a large success, its popularity changed Krakow and Holocaust representation forever.This thesis will argue that this film provided a great service to the Holocaust representation and memory due to the efforts it made to reach the largest crowds possible. The focus on this film and its impact on Krakow will be split into three sections: Holocaust awareness, tourism, and research funding. Using qualitative methodology, the author of this thesis plans to use in-depth content analysis for this thesis.While Schindler’s List will be the film that receives the largest amount of analyzation, other works will receive similar, if not summarized, treatment. They will be explored to show that Schindler’s List is not alone in providing assistance to the Holocaust Studies field. Films such as Son of Saul (2015) and Life is Beautiful (1998) amongst others, will be examined in efforts to draw similar conclusions, showing that various films about the Holocaust are capable of benefiting Holocaust representation, no matter how different each of the films appear to be from each other.