Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Significance of the promotion strategy when introducing new products to the market in the high technology sector on the example of computer hardware manufacturers

Tytuł:
Significance of the promotion strategy when introducing new products to the market in the high technology sector on the example of computer hardware manufacturers
Znaczenie strategii promocji przy wprowadzaniu nowych produktów na rynek w sektorze wysokich technologii na przykładzie producentów sprzętu komputerowego
Autorzy:
Białek, Krystian
Słowa kluczowe:
IT – marketing – product – promotion – strategy
IT - marketing – produkt – promocja – strategia
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca licencjacka poświęcona została zagadnieniu znaczenia strategii promocji przy wprowadzaniu nowych produktów na rynek. Przedmiotem analizy stał się innowacyjny sektor wysokich technologii (IT). Charakteryzuje się on silną dynamiką zmian technologicznych. Podmioty, których strategie marketingowe – w tym promocyjne – stały się przedmiotem analizy, to producenci krajowi i zagraniczni podzespołów oraz montażyści sprzętu komputerowego. W pracy wykorzystano bogatą literaturę z dziedziny ekonomii oraz marketingu. Jej analiza pozwoliła na wskazanie roli strategii promocji w strategiach marketingowych organizacji. Omawiana problematyka wskazuje na istotne znaczenie działań promocyjnych w podejmowanych przez organizacje przedsięwzięciach rynkowych. Mogą one w wielkim stopniu decydować o uzyskaniu niezbędnej przewagi konkurencyjnej oraz zapewnić osiągnięcie sukcesu rynkowego. Niniejsza praca koncentruje się na wielu aspektach promocji. Do odpowiedniego kształtowania charakteru, zakresu, formy oraz treści promocji niezbędne jest opracowanie odpowiednich założeń strategicznych. Kluczowy dla realizacji powyższych jest dobór najbardziej efektywnego instrumentarium promocyjnego. Strategie promocji oraz wszelkie działania promocyjne należy postrzegać w kategoriach procesu. Aparat narzędziowy promocji, to bardzo szerokie spectrum działań, których odpowiednie wykorzystanie ma decydujący wpływ na funkcjonowanie organizacji na rynku oraz w świadomości konsumentów.Praca składa się z trzech rozdziałów, w ramach których wyróżnione zostały kolejne podrozdziały. Obok nich w pracy znajdują się wstęp oraz zakończenie, a także wykorzystana w trakcie pisania pracy bibliografia.W rozdziale I autor dokonuje analizy stanu badań i krótkiego przeglądu literatury. W powyższej części pracy ma również miejsce zdefiniowanie, niezbędnego dla zrozumienia przedstawionych rozważań, aparatu pojęciowego z zakresu marketingu i promocji. Autor podaje definicje podstawowych pojęć takich jak: marketing, strategia, promocja, produkt, marka i jej znaczenie, cykl życia organizacji oraz cykl życia produktu, reklama, strategie marketingowe, 4P, 4C, 7P, marketing-mix, promotion-mix oraz wielu innych terminów. W rozdziale I, obok definicji, znajduje się ponadto opis cytowanych pojęć z uwzględnieniem wzajemnych zależności wpływających na strategie marketingowe organizacji, strategie promocji, jej cele i założenia oraz dobór instrumentarium promocyjnego. W rozdziale II wstępnie omówiona zostaje problematyka znaczenia strategii promocji przy wprowadzaniu nowych produktów na rynek oraz czynniki wpływające na jej założenia i dobór instrumentarium promocyjnego. Omówiona zostaje również problematyka marki, jej strategii i ogólnego znaczenia oraz wpływu na podejmowane przez organizacje działania promocyjne. Z tego samego punktu widzenia zaprezentowany zostaje w niniejszym rozdziale aspekt cyklu życia organizacji oraz produktu, które wykazują istotne związki dla kształtu sformułowanych celów i założeń strategii promocji, determinując w zależności od fazy cyklu konkretne działania. Rozdział II został także częściowo poświęcony strategii promocji w kontekście zajmowanej przez organizację pozycji konkurencyjnej oraz strategicznego potencjału organizacji. Do zobrazowania powyższych zależności posłużyły m.in. działania promocyjne wykorzystujące instrumenty z zakresu benchmarkingu czy outsourcingu.Rozdział III stanowi zasadniczą część niniejszej pracy licencjackiej. W jego ramach autor analizuje wybrane fragmenty strategii promocji, wykorzystywanych przez producentów sprzętu komputerowego, przy wprowadzaniu nowych produktów na rynek. Dodatkowo omówiony zostaje aspekt zarządzania działalnością promocyjną organizacji w kontekście strategii komunikacji z rynkiem. Niniejszy rozdział zamykają rozważania dotyczące wykorzystywanych w rynkowych działaniach promocyjnych, modeli strategii promocji, opracowanych przez producentów sprzętu komputerowego.

This bachelor's work is devoted to the importance of promotion strategies when introducing new products to the market. An innovative high technology (IT) sector has become the subject of analysis. It is characterized by a strong dynamics of technological changes. Entities whose marketing strategies - including promotional ones - have been the subject of analysis, include domestic and foreign manufacturers of components and assemblers of computer hardware. The work used a wealth of literature in economics and marketing. It's analysis allowed to indicate the role of the promotion strategy in the marketing strategies of the organization. These issues point to the importance of promotional activities in organizations' market undertakings. They can make a great deal of the difference in gaining the necessary competitive advantage and ensuring a successful market. This work focuses on many aspects of promotion. To properly shape the character, scope, form and content of promotion, it is necessary to develop appropriate strategic assumptions. The key to the above is the selection of the most effective promotional instrument. Promotion strategies and all promotional activities should be seen in terms of the process. The promotional tool is a very broad spectrum of activities, the appropriate use of which has a decisive influence on the functioning of the organization in the market and consumer awareness.The work consists of three chapters, which highlight the following subsections. Next to them in the work are the introduction and completion, as well as the bibliography used during the writing.In Chapter I, the author analyzes the state of research and a brief review of the literature. The above part of the work also defines the conceptual apparatus of marketing and promotion necessary for understanding the presented considerations. The author gives definitions of basic concepts such as marketing, strategy, promotion, product, brand and its importance, organization life cycle and product lifecycle, advertising, marketing strategies, 4P, 4C, 7P, marketing mix, promotion mix and much more. deadlines. In Chapter I, alongside the definition, there is also a description of the terms quoted, including the interdependencies affecting the organization's marketing strategies, promotion strategies, goals and objectives, and the selection of promotional instruments.Chapter II deals with the importance of the promotion strategy when introducing new products to the market and the factors influencing its design and selection of the promotional instrument. The topic of the brand, its strategy and overall significance is also discussed, as well as the impact on promotional activities undertaken by organizations. From the same point of view, the life cycle of the organization and the product that is relevant to the shape of the objectives and objectives of the promotion strategy is defined in this chapter, determining the specific actions that depend on the phase of the cycle. Chapter II was also partly devoted to promotion strategies in the context of the organization's competitive position and strategic potential. To illustrate the above relations, they used, among others. promotional activities using benchmarking or outsourcing instruments.Chapter III is an essential part of this bachelor's thesis. The author analyzes selected parts of the promotion strategy used by computer hardware manufacturers when introducing new products to the market. In addition, the management of promotional activities of the organization in the context of the communication strategy is discussed. This chapter closes the discussion of the promotional strategies used by marketers in the field of promotional strategies, developed by computer hardware manufacturers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies