Tytuł pozycji:
The use of Facebook in shaping the image of RayBan®
This work is an attempt to present the social networking site, which is Facebook, as a good communication channel of Ray-Ban® brand with its customers. The first chapter is focused on bringing closer the meaning of brand image, which is a broad concept and requires a detailed analysis of many factors such as personality, identity, brand awareness, rebranding, repositioning, visual identification, or marketing communication tools that consumers rare know they have a contact with product placement, emotional branding, lovemarks or storytelling. The second chapter contains social media - their characteristics, types and comparisons with other media. Next Chapter, 3rd one, is a Ray-Ban® profile at Luxottica. The history of the brand, the mission and the strategy and also position against the competition. Chapter 4rd, the last one, presents a marketing communications analysis of Ray-Ban® using Facebook based on own research. The results of the study made possible to formulate practical diagnostic conclusions in terms of optimizing marketing communications on Facebook by the owners of the brand research.
Niniejsza praca to próba ukazania serwisu społecznościowego, jakim jest Facebook, jako dobrego kanału komunikacji marki Ray-Ban® z jego odbiorcami. Rozdział I stanowi przybliżenie znaczenia wizerunku marki. Jest to szerokie pojęcie, które wymaga szczegółowej analizy wielu czynników, takich jak osobowość, tożsamość, świadomość marki, rebranding, repozycjonowanie, system identyfikacji wizualnej czy instrumenty komunikacji marketingowej, z którymi odbiorcy często nie wiedzą, że mają styczność poprzez product placement, emotional branding, lovemarks czy storytelling. Rozdział II skupia się na mediach społecznościowych – ich charakterystyce, rodzajach i porównaniach z innymi mediami, w tym tradycyjnymi w komunikacji marketingowej. W kolejnym rozdziale – trzecim scharakteryzowano markę Ray-Ban® firmy Luxottica. Przybliżona została historia marki, misja i strategia, a także pozycja na tle konkurencji. W rozdziale czwartym przedstawiono analizę komunikacji marketingowej marki Ray-Ban® przy zastosowaniu portalu Facebook na podstawie badań własnych. Wyniki badań umożliwiły sformułowanie praktycznych wniosków diagnostycznych w zakresie optymalizacji komunikacji marketingowej na Facebook’u przez właścicieli badanej marki.