Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zaburzenia w odżywianiu u dzieci w wieku wczesnoszkolnym

Tytuł:
Zaburzenia w odżywianiu u dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Eating disorders with regard to children in an early phase of education.
Autorzy:
Witkowska, Izabela
Słowa kluczowe:
dziecko, zaburzenia w odżywianiu, nauczyciel, rodzic , edukacja , nadwaga, otyłość
child.disorders in nutrition,teacher,parent, education, overweight, obesity
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Eating disorders with regard to children in an early phase of education.The aim of this thesis was to get the information regarding the kind of eatin disorders affecting children. Research conducted was aimed at measuring the level of knowledge possessed by parents and teachers regarding children’s eating disorders and describing the functioning of an overweight or obese child in school environment. The aim of the dissertation referred to school aiming at eliminating children’s eating disorders. For the purposes of this research, two methods were used, respectively method of diagnostic survey and observation – questionnaire technique. The tools used in conducting the aforementioned research methods are questionnaire survey and observation journal. The survey was aimed at the teachers of the early stage of education and parents of children attending 1st-3rd grade of primary school. To complete the research, observation of children was conducted during school breaks. Thanks to gathered research material, it was possible to solve the coined research issues.Research proves that eating disorders occur more and more frequently among children in the early stager of education. Nowadays many children are underfed, refuse to eat, or in some cases even throws the food away. On the other hand, overweight and obesity are growing to be serious social issues. Children affected by this disease are often laughed at by their peers, thus feel self-conscious and are unable to create a functioning relationship with their peers. School focuses on early identification of the problem and tries to help children understand their problem through pedagogical therapy, salutogenic education, meetings with a dietitian in order to provide parents with information, organising a larger number of physical activities for children and promoting healthy nutrition among children. The issue of eating disorders among children in an early stage of education recurs frequently in the public media. It ought to be highlighted that overweight and obesity are eating disorders which affect children in increasing frequency. It is therefore crucial to implement prevention measures and educate both children and parents, as well as forms of educating teachers towards nutrition in order to identify the problem beforehand. It is health of the students that is of the utmost importance and should be the focus of attention of both parents and teachers.

Temat pracy. Temat przedstawionego opracowania to: „Zaburzenia w odżywianiu u dzieci w wieku wczesnoszkolnym”.Cel pracy. Celem pracy było pozyskanie informacji na temat rodzajów zaburzeń w odżywianiu na które narażone są dzieci. Badania przeze mnie przeprowadzone miały na celu sprawdzenie poziomu wiedzy rodziców oraz nauczycieli dotyczącej zaburzeń w odżywianiu u dzieci oraz opisanie funkcjonowania dziecka z nadwagą oraz otyłością w środowisku szkolnym. Cel pracy odnosił się również do roli Szkoły zmierzającej do wyeliminowania zaburzeń w odżywianiu u dzieci.Materiał i metoda. Do przeprowadzenia badań w swojej pracy wykorzystałam metody sondażu diagnostycznego oraz obserwacji – technikę ankiety. Narzędzia jakie posłużyły mi w realizacji wybranych technik badawczych to kwestionariusz ankiety oraz dzienniczek obserwacji. Ankietę skierowałam do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz rodziców dzieci uczęszczających do klas 1-3 szkoły podstawowej. Aby dopełnić badania przeprowadziłam obserwacje zachowań dzieci z klas 1-3 w szkole podczas przerw. Dzięki zebranemu materiałowi badawczemu udało mi się rozwiązać sformułowane przeze mnie problemy badawcze. Wyniki badań. Badania wykazały, iż zaburzenia w odżywianiu u dzieci w wieku wczesnoszkolnym występują coraz częściej. Dlatego też coraz większym problemem jest fakt wzrostu liczby dzieci z nadwagą i otyłością w szkołach. Dzieci z tymi zaburzeniami częściej są obiektem żartów ze strony rówieśników. Skutkuje to obniżoną samooceną i trudnościami w nawiązywaniu relacji. Szkoła zwraca uwagę na wczesne rozpoznanie zaburzeń w odżywianiu u dzieci i stara się pomóc dzieciom zrozumieć ich problem poprzez wdrażanie terapii, edukacji prozdrowotnej, organizację zajęć ruchowych oraz promocję zdrowego modelu odżywiania. Wnioski. Nie da się pominąć faktu, że otyłość i nadwaga są zaburzeniami w odżywianiu, z którymi coraz częściej borykają się dzieci w szkołach. Niezmiernie ważna jest zatem profilaktyka i edukacja zarówno dzieci, rodziców jak i formy kształcenia nauczycieli. To właśnie zdrowie wychowanków jest najważniejsze i powinni mieć je na uwadze rodzice, nauczyciele jak i same dzieci.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies