Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Społecznie odpowiedzialne zachowania konsumentów na rynku odzieży w Polsce

Tytuł:
Społecznie odpowiedzialne zachowania konsumentów na rynku odzieży w Polsce
Socially responsible shopping attitudes of Polish customers with respect to the clothing market
Autorzy:
Zawadzka, Magda
Słowa kluczowe:
clothing market, ethical fashion, consumerism, customers' social responsibility, custo-mers' attitudes
branża odzieżowa – etyczna moda – konsumeryzm – społeczna odpowiedzialność kon-sumencka – zachowania konsumentów
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The focus of this thesis are socially responsible attitudes of Polish customers within the clothing market. The objective is to study customers' attitudes towards unethical aspects of clothing companies and a tendency to follow the trend of ethical fashion. The que-stionnaire study on 213 participants between 20 and 37 years of age had as its objective to verify what Polish costumers' shopping decisions are based upon with particular focus on whether and why they choose companies socially responsible and their knowledge about the topic in question. The results demonstrate their relative lack of knowledge of the offer of socially responsible clothing companies. However, most of them claim to be willing to change their shopping habits.

Celem pracy jest poznanie zachowań społecznie odpowiedzialnych wśród kon-sumentów na konkretnym rynku branżowym – rynku odzieży w Polsce. Postanowiono określić stosunek do nieetycznych działań przedsiębiorstw oraz podążanie za trendami takimi jak ethical fashion. Zrealizowane badanie kwestionariuszowe wśród 213 respon-dentów w wieku 20–37 lat miało na celu sprawdzenie, w jaki sposób polscy nabywcy dokonują wyborów zakupowych odzieży. Zbadano motywy zakupów, częstotliwości sięgania po odzież społecznie odpowiedzialnych firm oraz wiedzę na ten temat. Wyniki wskazują, że polscy konsumenci nie zbyt dobrze orientują się w produktach firm społecznie odpowiedzialnych, jednak w przeważającej większości deklarują chęć zmiany tych zachowań.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies