Tytuł pozycji:
CONVERGENCE IN NEW MEDIA
Praca ma na celu ukazać konwergencję, która zachodzi w nowych mediach. Postępujące przenikanie się prasy, telewizji i radia następuje w internecie, który łączy w sobie elementy każdego z tych mediów. Internet jest miejscem łatwym do zmierzenia, dlatego praca opiera się na ogólnodostępnych statystykach oglądalności poszczególnych mediów i analizie zjawisk tam zachodzących. Świat podzielony na telewizję (z treściami wideo), prasę (czytanie) oraz radio (do słuchania) już dawno odszedł w zapomnienie, bo każda spółka medialna chce mieć w swojej ofercie wszystkie rodzaje contentu. Przedsiębiorstwa medialne wytwarzają zazwyczaj produkty informacyjne, a nie materialne, co sprawia że bliżej jest im do zarządzania humanistycznego. To właśnie humanistyczne podejście pozwala zrozumieć zależności między mediami, których nie da zmierzyć się w sposób czysto ekonomiczny, a ich oddziaływanie widać w życiu kulturalnym i politycznym. Konwergencja w nowych mediach postępuje tak szybko, że nie jest już tylko trendem a bardzo popularnym zjawiskiem, czego przykładem są przedsięwzięcia medialne zawarte w pracy.
The main aim of the work is to show the convergence that appears in new media. Progressive interpenetration of the press, television and radio takes place on the Internet, which combines all elements of these media. The Internet is a place easy to measure, so the work is based on the public statistics of the individual media and the analysis of the phenomena there. The world which was divided into television (with video contents), press (reading) and radio (listening) has passed away long time ago, because every media company wants to offer all types of content. Media companies usually produce informational, not material, products, which makes them closer to a humanistic management.This humanistic approach allows us to understand the relationship between the media, which cannot be measured in purely economic way, and their influence can be noticed in the cultural and political life. The convergence in the new media is developing so fast that it is no longer just a trend but a very popular phenomenon. The media undertakings are the examples of that and they are included in the work.