Tytuł pozycji:
Marketing methods analysis and their impact on the brand image. Example – DeeZee company
The main focus of this research are analysis of marketing methods and their impact onthe DeeZee brand image. The porpoise of this work is to show in which ways thosemethods can impact how the promoted brand is seen. For the analyzing purposes twoimpacting consumer judgment characteristics were taken under consideration – age andeducation. As DeeZee is a brand with focus only on women customers the research groupwas constructed from only women. In overall 72 persons took part in the research. Theend results shows that 94% of the respondents were familiar with the DeeZee brand and83% of them already know their promoting methods, from the research results one of theconclusions is that the brand and the marketing promotion ways are seen in the positiveway (The average 4.21 and 4.14 respectively in the5-degree scale). The research materials for this work includes books and articles aboutmarketing methods, todays promotions forms, image and brand strategy and marketingtextbooks.
Praca ta skupia się na analizie narzędzi marketingowych oraz ich wpływanie nawizerunek marki DeeZee. Celem pracy jest przedstawienie sposobu oddziaływaniaowych narzędzi na sposób postrzegania promowanej przez nich marki.W przeprowadzonych badaniach analizie poddane zostały cechy konsumenta, którewpływają na jego ocenę: wiek, a także wykształcenia. Ponieważ DeeZee oferuje swojeprodukty wyłącznie kobietą, badania zostały przeprowadzone tylko wśród nich.W badaniu wzięło udział 72 respondentów. Badanie wskazuje, że aż 94% respondentekzna markę DeeZee, a 83% miało styczność z jej działaniami promocyjnymi. Z badańwynika, że badane kobiety pozytywnie oceniają wizerunek marki (średnia ocen 4,21w 5-stopniowej skali) i jej prowadzony przez nią marketing (średnia ocen 4,14). Przypisaniu tej pracy posiłkowano się książkami, artykułami dotyczących narzędzimarketingu, współczesnych form promocji, wizerunku oraz strategii marki., a takżepodręcznikami do marketingu.