Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A contrastive English – Polish analysis of the communication styles of girls and boys in selected books for children

Tytuł:
A contrastive English – Polish analysis of the communication styles of girls and boys in selected books for children
Angielsko - polska analiza kontrastywna stylów komunikacyjnych dziewczynek i chłopców na podstawie wybranych książek dla dzieci
Autorzy:
Najman, Paulina
Słowa kluczowe:
English, Polish, contrastive analysis, genderlects, books for children, communication styles of girls and boys
angielski, polski, analiza kontrastywna, książki dla dzieci, style komunikacyjne dziewczynek i chłopców
Język:
angielski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszej pracy było zbadanie, czy normy społeczne kształtujące style komunikacyjne dorosłych użytkowników języka w zależności od płci, mają również wpływ na kształtowanie stylów komunikacyjnych dzieci. Badanie przeprowadzono na wybranych amerykańskich i polskich książkach dla chłopców i dziewczynek. Niniejsza praca stanowiła również próbę uzyskania danych na temat podobieństw i różnic pomiędzy amerykańskimi i polskimi normami komunikacyjnymi pod względem płci. Praca obejmuje 4 rozdziały. Rozdział 1 omawia zagadnienia języka płci w badaniach socjologicznych i językoznawczych. Rozdział 2 opisuje językowe wyznaczniki płci, których użycie jest przedmiotem analizy w rozdziałach 3 i 4. Analiza przedstawiona w rozdziałach 3 i 4 wykazała, że style komunikacyjne chłopców i dziewczynek różniły się w obrębie tych samych środków językowych, które przypisywane są stylom komunikacyjnym dorosłych mężczyzn i kobiet. Jednakże normy grzeczności językowej są bardziej wyraziste w amerykańskich książkach dla dzieci.

The thesis aimed at investigating whether the social norms for adult male and female communication styles shape the communication styles of boys and girls. The study was based on selected American and Polish books for boys and girls. This study was also an attempt to obtain some data on the similarities and differences between American and Polish linguistic norms of communication. This thesis is divided into four chapters. Chapter 1 is an overview of the linguistic discrepancies between men and women. It focuses on linguistic politeness and emotionality. This chapter also presents the perception of the social gender norms. Chapter 2 outlines the linguistic gender markers which form the basis of the analysis in Chapters 3 and 4. The analysis presented in Chapters 3 and 4 revealed that boys and girls’ communication styles differed across the same linguistic markers as those associated with adult men and women. However, the norms for male and female communication were more evident in the American novels.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies