Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Tarsila do Amaral in the context of Brazilian modernism

Tytuł:
Tarsila do Amaral in the context of Brazilian modernism
Em torno de Tarsila do Amaral no contexto do Modernismo brasileiro
Wokół Tarsili do Amaral w kontekście modernizmu brazylijskiego
Autorzy:
Gołębiowska, Lena
Słowa kluczowe:
Tarsila do Amaral, Modernismo brasileiro, “Revista de Antropofagia”, arte moderna.
Tarsila do Amaral, modernizm w Brazylii, „Revista de Antropofagia”, sztuka nowoczesna.
Tarsila do Amaral, Revista de Antropofagia, modernism, Brazilian press, modern art.
Język:
portugalski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
O alvo do presente trabalho consiste em apresentar brevemente a figura e a atividade artística de Tarsila do Amaral (1886–1973), uma das mais famosas pintoras brasileiras, que iniciou a sua carreira no âmbito modernista no Brasil. No nosso estudo foram traçados os aspetos básicos do contexto biográfico, arístico e histórico relativo à artista. A primeira parte do trabalho constitui um esboço baseado nas ideias fundamentais da pintura de Tarsila do Amaral e nas informações sobre a relação entre a atividade da artista e o movimento modernista no Brasil, nomeadamente o Movimento Antropogáfico, até ao ano de 1930. A segunda parte abrange uma análise dos números da “Revista de Antropofagia” de 1929, nos quais se encontram algumas referências, em forma gráfica (gravuras) e escrita (artigos), à obra pictórica de Tarsila do Amaral, em especial, à primeira exposição brasileira da artista, organizada no Rio e Janeiro, em 1929.

The main objective of the present bachelor thesis is a brief presentation of a figure and artistic activity of one of the most famous Brazilian painters, Tarsila do Amaral (1886-1973), who started her career in association with the modernist environment in Brazil. Biographical, artistic and historical aspect were taken into account in the thesis and were included in the outline. The first part of the thesis is the outline based on the most crucial information showing the main ideas of painting and the relation of the artist with Brazilian modernist movement, particularly with Anthropophagical Movement, to 1930. The second part is focused on the analysis of the issues of literary magazine “Revista de Antropofagia” from 1929, which include graphical (figures) and word (press articles) references to the panting of Tarsila do Amaral, in particular to the first exhibition of the artist in Brazil, organized in Rio de Janeiro in 1929.

Głównym celem niniejszej pracy licencjackiej jest zwięzła prezentacja postaci i działalności artystycznej Tarsili do Amaral (1886–1973), jednej z najsłynniejszych malarek brazylijskich, która rozpoczęła swoją karierę w powiązaniu ze środowiskiem modernistycznym w Brazylii. W pracy wzięto pod uwagę aspekt biograficzny, artystyczny i historyczny, ujmując je w zarysie. Pierwsza część pracy stanowi szkic oparty na najistotniejszych informacjach ukazujących główne idee malarstwa Tarsili do Amaral oraz jej relację z brazylijskim ruchem modernistycznym, w szczególności z Ruchem Antropofagicznym, do roku 1930. Część druga skupia się na analizie numerów czasopisma literackiego „Revista de Antropofagia” z 1929 roku, które zawierają odniesienia w formie graficznej (ryciny) i słownej (artykuły prasowe) do twórczości malarskiej Tarsili do Amaral, a zwłaszcza, do pierwszej wystawy artystki w Brazylii, zorganizowanej w Rio de Janeiro w 1929 roku.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies