Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Childrens social campaigns in Polish social media : research study on social marketing in 2012

Tytuł:
Childrens social campaigns in Polish social media : research study on social marketing in 2012
Autorzy:
Miś, Łucjan
Ornacka, Katarzyna
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
social marketing
społeczny marekting
kampanie społeczne
social problems
children
dzieci
social campaigns
problemy społeczne
Język:
angielski
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/22616  Link otwiera się w nowym oknie
http://www.youthjournal.eu/Youth%20Yournal%203-2015.pdf  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Social campaigns aim at informing as well as shaping attitudes towards phenomena recognized by the authorities or activists as important from a political or a social point of view. Children and young people are present in particular categories of social campaigns. Sometimes they are recipients of a campaign (e.g. they are warned against the dangers of the Internet), while in other cases they are presented as a social category which requires adults’ special attention (their parents, teachers, neighbours, professionals, etc.). Our study is devoted to the leading children’s social campaigns on television and on the Internet. We would like to present an analysis of campaigns created both in our country and abroad, on a local, regional and global scale. We are interested in how children and young people are presented in them. We also aim at defining the main threats that television and the Internet pose for young people. Finally, we would like to pay attention to other people and organizations involved in social campaigns, such as parents, state agencies, NGOs or consumers in general. The results of the study relate to the involvement of social campaigns’ creators as well as to their system of values and norms. They also stress the differences between national and international campaigns for children and young people.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies