Tytuł pozycji:
Analysis of the coffee market in Krakow as the basis for business planning
The goal of this Master’s thesis is an analysis of a coffee market focusing on a plan to start a new successful coffee shop. In this thesis I am validating which factors have impact on making such a business profitable. The research I conducted is based on data I collected about preferences related to coffee of people living in Cracow. I used SWOT analysis to identify key factors which contribute to success in a coffee shop business. The results shown that most of people living on Cracow drink coffee at least once a day and that 30% of them visit a coffee shop at least once a week. The SWOT analysis results confirmed that the main factors driving success in this industry are internal to the business. The business plan I presented implements research results, estimates seed capital, operational costs and generated income over the first 3 years of running the coffee shop.
Celem niniejszej pracy jest analiza rynku kawowego pod kątem planowania działalności gospodarczej. Główną tezą jest założenie, że otwarcie własnej działalności gospodarczej w oparciu o poniższy biznesplan przyczyni się do jej sukcesu. Przeprowadzone przeze mnie badania własne miały na celu dostarczenie danych z zakresu preferencji kawowych mieszkańców Krakowa, natomiast analiza SWOT zidentyfikowała czynniki wspomagające rozwój firmy. Analiza danych ankietowych wykazała, że mieszkańcy Krakowa przynajmniej raz dziennie piją kawę oraz ok. 30% badanych przynajmniej raz w tygodniu korzysta z kawiarni. Natomiast analiza SWOT potwierdza, że na sukces prowadzonej działalności gospodarczej zdecydowany wpływ mają czynniki wewnętrzne przedsiębiorstwa. Przedstawiony biznesplan implementuje powyższe wnioski, pomaga oszacować kapitał początkowy, wydatki i przychody w ciągu pierwszych 3 lat funkcjonowania działalności.