Tytuł pozycji:
Luxury Goods Market in China: Western Brands Success Factors
- Tytuł:
-
Luxury Goods Market in China: Western Brands Success Factors
Rynek dóbr luksusowych w Chinach. Czynniki sukcesu zachodnich marek
- Autorzy:
-
Lehmann, Aleksandra
- Słowa kluczowe:
-
People's Republic of China, modernization, economy, society, luxury goods market, luxury goods, globalization, westernization
Chińska Republika Ludowa, modernizacja, gospodarka, społeczeństwo, rynek dóbr luksusowych, dobra luksusowe, globalizacja, westernizacja
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the ,,Luxury goods market in China: Western Brands Success Factors" master's thesis is the analysis of the luxury goods market of the People's Republic of China, paying a special attention to the significance and marketing effectiveness of Western brands. The author also focuses on Chinese share in the global luxury goods market and the development prospects of this sector in the Middle Kingdom.The paper consists of three parts. Chapter I is devoted to the economic reforms in the People's Republic of China since their inception in 1978 until now. Chapter II describes the modernization that has taken place in Chinese society along with the liberalization of the market and the political system. Particular emphasis was put on the growth of Chinese affluence and the role of money in defining social status, as well as the spread of Western ideas in Chinese society such as consumerism and individualism, and the challenges associated with the above transformations. Chapter III is the most important part of this thesis in which the Chinese luxury goods market was analyzed. This part presents the actual aspect of the global luxury goods market with particular emphasis on the role of Chinese consumers. Next, the most popular luxury brands in the Middle Kingdom were indicated, and based on the examples, numerous marketing procedures that influenced the dominance of Western companies in the Chinese luxury goods market were presented.
Celem pracy magisterskiej ,,Rynek dóbr luksusowych w Chinach. Czynniki sukcesu zachodnich marek" jest analiza rynku towarów luksusowych Chińskiej Republiki Ludowej ze zwróceniem szczególnej uwagi na istotność oraz skuteczność marketingową marek zachodnich. Autorka skupia się także na udziale chińskim w globalnym rynku dóbr luksusowych oraz perspektywach rozwojowych tego sektora gospodarki w Państwie Środka.Niniejsza praca składa się z trzech części. Rozdział I prezentuje reformy gospodarcze, które zaszły w Chińskiej Republice Ludowej, począwszy od ich rozpoczęcia w 1978 roku przez Deng Xiaopinga aż do czasów współczesnych. Rozdział II opisuje modernizację jaka zaszła w społeczeństwie chińskim wraz z liberalizacją rynku oraz systemu politycznego. Szczególny nacisk położono na wzrost zamożności Chińczyków oraz rolę pieniądza w definiowaniu statusu społecznego, a także rozpowszechnienie się w społeczeństwie chińskim idei zachodnich takich jak konsumpcjonizm oraz indywidualizm oraz wyzwania związane z powyższymi przemianami. Rozdział III jest kluczowym fragmentem pracy, w którym przeanalizowano chiński rynek dóbr luksusowych. W tej części przedstawiono wygląd aktualnego, światowego rynku towarów luksusowych ze szczególnym uwzględnieniem w jego strukturach roli chińskich konsumentów. Następnie wskazano najpopularniejsze marki luksusowe w Państwie Środka, a także bazując na przykładach zaprezentowano liczne zabiegi marketingowe, które wpłynęły na dominację firm zachodnich na chińskim rynku dóbr luksusowych.