Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The process of self-creation in the novels: Fuga by Wit Szostak and Cień eunucha by Jaume Cabré.

Tytuł:
The process of self-creation in the novels: Fuga by Wit Szostak and Cień eunucha by Jaume Cabré.
Proces kreowania „siebie” w Fudze Wita Szostaka oraz Cieniu eunucha Jaume’go Cabrégo.
Autorzy:
Tondera, Agata
Słowa kluczowe:
narration, anti-narration, identity, home, processuality
narracja, antynarrcja, tożsamość, dom, procesualność
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca jest próbą analizy Fugi Wita Szostaka oraz Cienia eunucha Jaume’go Cabrégo, a podstawowym celem – refleksja nad tożsamością głównych bohaterów. Autorka wskazuje na różne metody kreowania tożsamości Bartłomieja Chochoła oraz Miquela Gensany i zwraca przy tym uwagę na procesualność tej czynności. W celu znalezienia odpowiedzi na kluczowe pytanie – czy proces kreowania „siebie”, w odniesieniu do Chochoła i Gensany, uspójnia ich tożsamości, czy wprowadza dysonans – autorka analizuje przebieg narracji. Przede wszystkim rozważa czy w przypadku Chochoła oraz Gensany można mówić o tożsamości wyrażonej za pomocą „tradycyjnej” narracji, czy raczej poprzez „antynarrację”. Ponadto autorka docieka jaką rolę w procesie kreowania tożsamości odgrywa przestrzeń – zarówno ta rzeczywista, jak i ta, która pozostała tylko we wspomnieniach.

The work is an attempt to analyze the Fuga of Wit Shostak and Cień eunucha of Jaume Cabré, and the primary aim – reflection on the identity of main characters. The author points to various methods of creating the identity of Bartłomiej Chochoł and Miquel Gensan, as well as draws attention to the processuality of this activity. In order to answer the key question – does the process of self-creation, in reference to Chochoł and Gensan, makes their identities coherent, or introduces a dissonance – the author analyses the course of narration. First of all, considers whether in case of Chochoł and Gensan it is possible to talk about identity expressed by means of “traditional” narration, or rather by means of “anti-narration”. Moreover, the author investigates the role played by space in the process of creating identity – both real and the one which remained only in memories.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies