Tytuł pozycji:
Muzeum przestrzenią dla stymulowania wyobraźni twórczej dzieci
- Tytuł:
-
Muzeum przestrzenią dla stymulowania wyobraźni twórczej dzieci
Museum as a place to stimulate creative imagination of children
- Autorzy:
-
Wychowaniec, Katarzyna
- Słowa kluczowe:
-
Museum, creative imagination, creative imagination of children, museum space, developing creative imagination of children, museum education, creative imagination in museum education, educational offer of museums in Krakow, Test of Creative Imagination Capabilities
muzeum, wyobraźnia twórcza, wyobraźnia twórcza dzieci, przestrzeń muzeum, edukacja muzealna, rozwijanie wyobraźni twórczej dzieci, wyobraźnia twórcza w edukacji muzealnej, oferta edukacyjna krakowskich muzeów, Test Twórczych Zdolności Wyobrażeniowych (TTZW)
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Prezentowana praca składa się z dwóch rozdziałów teoretycznych, rozdziału metodologicznego oraz badawczego, których celem było zdiagnozowanie i rozpoznanie potencjału krakowskich muzeów do stymulowania i rozwijania wyobraźni twórczej u dzieci. Autorka pracy założyła, że na wspomniany potencjał składają się: 1) przestrzeń muzeum bogata w wizualną stymulację, 2) zajęcia prowadzone w muzeum oraz 3) poziom wyobraźni twórczej edukatorów muzealnych. Analizując i badając wymienione składowe autorka odpowiedziała na zadane w pracy problemy szczegółowe i zdiagnozowała potencjał krakowskich muzeów do stymulowania i rozwijania wyobraźni twórczej dzieci. Praca jest odpowiedzią autorki na brak prowadzonych w polskich muzeach badań nad twórczością i wyobraźnią twórczą w kontekście i odniesieniu do przestrzeni i działalności edukacyjnej muzeów, jak również brak opracowań naukowych dotyczących wykorzystywania koncepcji twórczych w obszarze edukacji. Przeprowadzona przez autorkę diagnoza potencjału krakowskich muzeów do rozwijania wyobraźni twórczej ma stać się punktem wyjścia do dalszych badań w tym zakresie.
The presented work consists of two theoretical chapters, one methodological chapter and one research chapter. The aim of the work is to diagnose and recognize the potential of Kraków's museums to stimulate and develop the creative imagination of children. The author of the work assumed that the potential consists of: 1) museum space rich in visual stimulation, 2) classes taught in the museum, and 3) the level of creative imagination of museum educators. Analyzing and examining the above-mentioned components, the author responded to specific problems set in the work and diagnosed the potential of Kraków's museums to stimulate and develop the creative imagination of children. The work is the author's response to the lack of research conducted in Polish museums on creativity and creative imagination in the context and relation to the space and educational activity of museums, as well as the lack of scientific studies on the use of creative concepts in the area of education. The diagnosis of the potential of Kraków's museums to develop creative imagination by the author is to become a starting point for further research in this area.