Tytuł pozycji:
Marketing activities in non-profit organizations
Celem pracy jest analiza działań marketingowych w organizacjach non – profit. W tym celu konieczne było ukazanie podziału i funkcji organizacji non – profit oraz jakie działania podejmuje aby realizować swoje cele statutowe. W pracy zawarto informacje dotyczące marketingu, jego rodzajów oraz jak organizacje nie przynoszące zysku mogą czerpać korzyści z wprowadzania marketingu. Uzyskane wyniki badań potwierdziły, że działalność fundacji jest bardzo ważna a marketing wpływa na realizowanie misji. Ponadto otrzymano pozytywną odpowiedź na pytanie dotyczące wspierania działań fundacji przez społeczeństwo.
The aim of the work is to analyse marketing activities in non – profit organizations. For this purpose it was necessary to show the division of functions and non – profit organizations and what actions they take to achieve their statutory goals. The work contains information about marketing, its types and how non-profit organizations can benefit from marketing. The obtained results confirmed that foundations’ activity is very important and marketing affects the implementation of the mission. In addition, a positive answer was given to the question regarding the support of the foundation's activities by the society.