Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Blog as a marketing tool

Praca ta została poświęcona blogom. Składa się z trzech teoretycznych i jednego empatycznego rozdziału. W oparciu o szeroką bibliografię opisano marketing, cele marketingu, marketing internetowy oraz wymieniono narzędzia marketingowe. Kolejno opisano historię, definiowane bloga oraz najważniejsze rodzaje blogów. Blogosfera to sfera, gdzie można zauważyć dynamiczny i imponujący rozwój. W ciągu kilku lat blogi stały się niezwykle popularnym i czytanym przez coraz większe grupy odbiorców medium wymiany poglądów. Skupiono się także na analizie popularnych polskich blogów . Różne ich kategorie oraz opis pod kątem marketingowym pokazały, jakie istnieją sposoby ich monetyzacji. W teraźniejszości bloger stał się dobrze opłacalnym zawodem.Przeprowadzono także badania własne. Problem główny tego badania brzmiał: ,,Jak w myśl respondentów - osób, które regularnie odwiedzają blogi, kształtuje się rola blogów internetowych jako narzędzia marketingowego? Okazało się, że blog to dobre narzędzie marketingowe, choć nie do końca dobra platforma reklamowa, mimo, że większość respondentów przyznała, że kupiła usługę albo produkt reklamowany na blogu. Okazuje się zatem, że blog może być narzędziem marketingowym a z pomocą przychodzą takie elementy/ narzędzia jak: współpraca barterowa, lokowanie produktu, reklamy AdSense, artykuły sponsorowane, afiliacja, czyli polecanie produktu i otrzymywanie z tego tytułu zapłaty, sprzedawanie własnych produktów, usług dobre i skuteczne reklamy na innych profilach mediów społecznościowych powiązanych z blogiem, sklep internetowy z asortymentem powiązanym z blogiem reklama w widżecie „Powiązane posty”/ „Czytaj także”- tak zwany kontent i budowanie kontentu oraz współpraca z markami. Trzeba jednak pamiętać, że z tą formą komunikacji związane jest także ryzyko. Blogi bowiem łatwiej wykorzystać w sposób przeciwny, jako narzędzie swoistej antyreklamy W blogosferze, bardzo wiele jest przykładów „czarnego PR” a ta forma jest szeroko wykorzystywana w marketingu i polega na psuciu wizerunku marki. Nie zmienia to faktu, że blog stosowany, jako środek do budowy merytorycznego fundamentu pod wizerunek marki, czy firmy w sensie reklamowym, już dziś stanowi poważną konkurencję dla reklam tradycyjnych a w przyszłości istnieje szansa, że je wyprze.

My master thesis was devoted to blogs. It consists of three theoretical and one empathic chapter. Based on a broad bibliography, marketing, marketing goals, internet marketing and marketing tools have been described. Next I write about history of blog, the definition of blog and the most important types of blog. The blogosphere is a sphere where you can see dynamic and impressive development.Within a few years, blogs have become an extremely popular medium of exchange of views read by growing groups of recipients. The focus was also on the analysis of popular Polish blogs. Various categories of them and a description in terms of marketing have shown how there are ways to monetize blogs. In the present, the blogger has become a profitable profession. Also I carried out my own research. The main problem of this study was: "How do respondents - people who regularly visit blogs, form the role of blogs as a marketing tool? It turned out that a blog is a good marketing tool, although not quite a good advertising platform, although most respondents admitted that they had bought a service or a product advertised on a blog. It turns out that the blog can be a marketing tool and help comes with such elements / tools as: barter cooperation, product placement, AdSense ads, sponsored articles, affiliation, or recommending a product and receiving payment for this, selling own products, good services and effective advertising on other social media profiles with a blog, an online store with an assortment related to the advertisement blog in the "Related Posts" / "Read also" widget - so-called content and content creation, and cooperation with brands.It must be remembered, however, that this form of communication also involves risk. Blogs are easier to use in the opposite way, as a tool of a specific anti-advertising In the blogosphere, there are many examples of "black PR" and this form is widely used in marketing and is about spoiling the brand image. It does not change the fact that a blog used as a means to build a substantive foundation for the image of a brand or company in the advertising sense is already a serious competition for traditional advertising and in the future there is a chance that it will displace it.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies