Tytuł pozycji:
Global Citizenship and International Education: Case study of The American International School of Zagreb.
Ogólnoświatowe jednostki edukacyjne tworzyły koncept kosmopolitycznego obywatelstwa już od otwarcia pierwszych międzynarodowych szkół w drugiej połowie dziewiętnastego wieku. Wraz z wzrostem światowej sieci powiązań, proces ten intensyfikuje się po dziś dzień. Owe międzynarodowe powiązania wspierane przez kosmopolityczną klasę posiadającą dostęp do prestiżowej edukacji wzmacnia działania międzynarodowego biznesu i ponadnarodowych instytucji, jednocześnie osłabiając więzi z państwami narodowymi. Liberalna wizja globalnego obywatelstwa wsparta poprzez międzynarodową edukację wraz z jej ujednoliconym programem, skupia się na „zagadnieniach globalnych” i wraz z dużą ilością wymian pomiędzy szkołami, międzynarodowa edukacja jedynie w części łączy się z krajowymi politykami edukacyjnymi uznawanymi za niezdolne do podążania za dynamiką zglobalizowanego świata. Ten proces zaobserwowany podczas badania American International School of Zagreb, w którym wprowadzono metody kształcenia bazujące na samodzielnych poszukiwaniach. Filozofia edukacji oparta na wkładzie własnym studentów, wyrażających potrzeby światowej kosmopolitycznej klasy i zapewniająca im dostęp jej sieci powiązań. Narracja międzynarodowej klasy biznesowej ma wpływ na polityki edukacyjne UNESCO, International Baccalaureate i Unii Europejskiej, które wykazują silne wpływy powiązań ze światowym biznesem. Owa narracja jest oparta na idei niepewności, prezentowanej jako dostęp do nieograniczonych możliwości. To co jest okazją dla dzieci światowych elit, jest dla osób, których z przyczyn społecznych dostęp do międzynarodowej edukacji i globalnego kosmopolityzmu jest ograniczony oznacza poczucie zagrożenia wywołane niepewnością zglobalizowanego świata.
International education has been constructing cosmopolitan citizenship since the establishment of first international schools during the second half of 19th century. With the increase of global interconnectivity, this process intensified to present day. These transnational channels, sustained by a global cosmopolitan class with access to prestige education, are reinforcing the powers of transnational business and transnational institutions while reducing their connections to nation states. This liberal notion of global citizenry is reinforced through international education with its unified curricula; focus on "global issues" and with a large amount of professional exchange among schools. International education has only minor connections to educational policies, which are considered to be unable to follow the dynamics of the global world. This process is observed through a case study of The American International School of Zagreb, where the implementation of inquiry-based learning is taking place. It is a teaching philosophy based on the input of students, which resembles the needs of the global cosmopolitan class and is providing the students with access into these networks. The narrative of international business also has an impact on educational policies of UNESCO, International Baccalaureate and the EU, which have explicit links to global needs that resemble the narrative coming from global businesses. This narrative is based on the idea of uncertainty, which is presented as an endless range of opportunities. What is an opportunity for the children of global cosmopolitan elites is a social insecurity for the ones whose access to international education and global cosmopolitanism is, to a large extent, restricted due to their social background that cannot afford prestigious education.