Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie archeologicznego dziedzictwa kulturowego w marketingu terytorialnym

Tytuł:
Wykorzystanie archeologicznego dziedzictwa kulturowego w marketingu terytorialnym
The use of archaeological cultural heritage in territorial marketing
Autorzy:
Wierzbicka, Zuzanna
Słowa kluczowe:
cultural heritage, archaeological heritage, archaeological monument, territorial marketing, cultural facility
dziedzictwo kulturowe, archeologiczne dziedzictwo, zabytek archeologiczny, marketing terytorialny, instytucje kultury
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem tej pracy będzie zbadanie wpływu wykorzystania dziedzictwa archeologicznego przez wybrane placówki, w marketingu regionalnym oraz przypatrzenie się metodom zarządzania tymi instytucjami na podstawie studium przypadku.Współcześnie przez pojęcie dziedzictwa archeologicznego rozumie się wielość materialnych i niematerialnych wartości, które pozostawiły współcześnie żyjącym społeczeństwom poprzednie pokolenia. W pracy tej skupiono się przede wszystkim na przypatrzeniu się narzędziom promocyjnych, które wykorzystują Instytucje oraz działaniom, które podejmują, by zwiększyć swoją atrakcyjność na rynku atrakcji turystycznych w regionie. Przeanalizowana zostanie ich aktywność w sieci internetowej, jakość treści zawartych na stronach internetowych oraz profilach na Facebooku tych placówek. Pod uwagę wzięte zostaną również zamieszczone na tym portalu społecznościowym opinie odwiedzających. Rozważania te oparte będą w głównej mierze o przeprowadzone indywidualne wywiady z pracownikami tych Instytucji oraz analizę treści stron internetowych.

The purpose of the dissertation is to investigate the influence of using archaeological heritage through chosen establishments in regional marketing and also to look at the methods which are used to manage those institutions on the grounds of case study. Nowadays, the concept of archaeological heritage is understood by the quantity of material and nonmaterial values that previous generation left the contemporary living societies. The paper primarily focuses on looking at promotional tools which are used by different institutions as well as looking at the activities the institutions undertake to increase their attractiveness in the tourist attractions’ market in the particular region. The establishments’ activity in the Internet, the quality of the content contained in the Internet websites and Facebook profiles will be analysed. Opinions of the visitors which are posted on the social network will be taken into consideration as well. The considerations will be mainly based on the interviews which were individually conducted with the Institutions’ workers. It will also be based on the analyses of the Internet websites’ content.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies