Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Współpraca szkoły z opiekunami prawnymi uczniów na pierwszym szczeblu edukacji

Tytuł:
Współpraca szkoły z opiekunami prawnymi uczniów na pierwszym szczeblu edukacji
School cooperation with legal guardians of students at the first level of education
Autorzy:
Magda, Joanna
Słowa kluczowe:
Edukacja, szkoła, współpraca, nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, rodzice uczniów
Education, school, cooperation, teachers of early school education, parents of students
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper focuses on the issue of cooperation between the school and legal guardians of students at early school age. The paper presents information on the cooperation between educational institutions, with the parents of pupils at first level of education who have been recruited while studying literature in the field of pedagogy and psychology. The work explains the impact of the factors on mutual satisfaction with this cooperation.In addition, it contains guidelines for the optimisation of educational activities carried out in the institutions under analysis, aimed at improving the cooperation process between teachers and legal guardians of early school age students,as well as distinguishing activities that effectively deepen the proper cooperation process between the educators and legal guardians of the pupils under examination. The surveyed entities in their own research concerning school cooperationwith the legal guardians of the pupils at the first level of education were the early school teachers and parents of the children aged 6-9. In this Master's thesis the following research problems were formulated: understanding of cooperation by the surveyed entities, distinguishing betweenthe following forms and methods used in contacts between teachers and parentsof students at early school age, determination of satisfaction of both partieswith the course of initiated cooperation, or identification of difficulties and failures encountered in cooperation with the surveyed entities. In our own research, presented in this paper, we used the diagnostic survey method. The tests have been carried out by means of questionnaires addressedto teachers and parents participating in the survey, as well as interview questionnaires, which were conducted in a group of teachers from early school education.The research presented in the paper shows that in the general opinionof the respondents the cooperation of the two aforementioned entities is going welland the quality of its course is satisfactory. The paper also highlights the difficultiesand failures present in the process of cooperation between the respondents, as wellas the factors affecting that cooperation.

Niniejsza praca koncentruje się nad problematyką współpracy pomiędzy szkołą a opiekunami prawnymi uczniów w wieku wczesnoszkolnym.Praca prezentuje informacje na temat współpracy placówki oświatowejz rodzicami uczniów na pierwszym szczeblu edukacji, jakie zostały pozyskanew czasie studiowania literatury z zakresu pedagogiki i psychologii. Praca zawiera wyjaśnienia wpływu czynników na obustronne zadowolenie ze wspomnianej współpracy. Ponadto zawiera ona wskazówki służące optymalizacji działań wychowawczych realizowanych w badanych placówkach, mające służyć poprawie procesu współpracy nauczycieli i opiekunów prawnych uczniów w wieku wczesnoszkolnym, jak również wyróżnia działania skutecznie pogłębiające prawidłowy proces współpracy badanych wychowawców z opiekunami prawnymi wychowanków.Badanymi podmiotami w badaniach własnych, dotyczących współpracy szkołyz opiekunami prawnymi uczniów na pierwszym szczeblu edukacji byli nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej i rodzice dzieci w wieku 6-9 lat. W niniejszej pracy magisterskiej sformułowane zostały następujące problemy badawcze: rozumienie współpracy przez badane podmioty, wyróżnienie formi sposobów wykorzystywanych w kontaktach badanych nauczycieli i rodziców uczniów w wieku wczesnoszkolnym, określenie zadowolenia obu stron z przebiegu zainicjowanej współpracy, czy określenie trudności i niepowodzeń, napotkanychwe współpracy badanych podmiotów.W badaniach własnych, zaprezentowanych w niniejszej pracy została wykorzystana metoda sondażu diagnostycznego. Badania zostały przeprowadzoneza pomocą kwestionariuszy ankiet kierowanych do nauczycieli i rodziców biorących udział w badaniach, jak również kwestionariuszy wywiadu, który zostały przeprowadzone w grupie nauczycielami edukacji wczesnoszkolnej.Z badań zaprezentowanych w pracy wynika, że w ogólnej ocenie badanych respondentów współpraca obu wcześniej wspomnianych podmiotów, przebiega właściwie, a jakość jej przebiegu jest zadowalająca. W pracy zostały także wyróżnione trudności i niepowodzenia, obecne w procesie współpracy respondentów, jak również czynniki oddziałujące na tą współpracę.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies