Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Persuasion in social advertising related to preventive healthcare

Tytuł:
Persuasion in social advertising related to preventive healthcare
Perswazja w reklamie społecznej związanej z profilaktyką zdrowia
Autorzy:
Inwał, Joanna
Słowa kluczowe:
kampania społeczna - marketing społeczny - perswazja - profilaktyka zdrowia - reklama społeczna
persuasion – preventive healthcare – social advertising - social campaign - social marketing
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Marketing społeczny, wykorzystując koncepcje i metody marketingu oraz nauk społecznych, wykorzystywany jest do rozwiązywania problemów społecznych przez promocję wartości i zachowań społecznie pożądanych w celu zmiany niepożądanych postaw i działań jednostek, grup społecznych i społeczeństwa, jako całości. Marketing społeczny realizuje cele nastawione na upowszechnianie profilaktyki zdrowia tworząc kampanie społeczne. Kampanie społeczne są zaplanowanymi działaniami, których przekaz wykorzystywany jest do zmiany zachowań. Służą one informowaniu społeczeństwa na temat istniejących problemów. Do ich rozpowszechniania najczęściej wykorzystuję się reklamę społeczną, która jest jednym z efektywniejszych narzędzi rozpowszechniania komunikatów. Niniejsza praca przedstawia podstawowe koncepcje i metody marketingu społecznego oraz proces tworzenia kampanii komunikacyjnej. W pracy zaprezentowano wykorzystanie marketingu społecznego i kampanii społecznych w promocji zdrowia. Celem przeprowadzonego badania jest ukazanie wykorzystywanych przez reklamę społeczną metod i technik perswazji poprzez analizę wybranych reklam związanych z profilaktyką zdrowia. Reklama społeczna związana z profilaktyką zdrowia jest przekazem perswazyjnym, który nakłania odbiorców do zmiany niepożądanych zachowań.

Social marketing, using the concepts and methods of marketing and social sciences, is used to solve social problems by promoting socially desirable values and behaviors in order to change the undesirable attitudes and actions of individuals, social groups and society as a whole. Social marketing implements goals aimed at disseminating health prevention by creating social campaigns. Social campaigns are planned activities whose message is used to change behaviors. They serve to inform society about existing problems. For their dissemination, social advertising is most often used, which is one of the most effective tools for disseminating messages. This work presents the basic concepts and methods of social marketing and the process of creating a communication campaign. The paper presents the use of social marketing and social campaigns in health promotion. The aim of the study is to show the methods and techniques of persuasion used by social advertising by analyzing selected advertisements related to healthcare. Social advertising related to healthcare prevention is a persuasive message that urges recipients to change unwanted behaviors.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies