Tytuł pozycji:
Persuasion in social advertising related to preventive healthcare
Marketing społeczny, wykorzystując koncepcje i metody marketingu oraz nauk społecznych, wykorzystywany jest do rozwiązywania problemów społecznych przez promocję wartości i zachowań społecznie pożądanych w celu zmiany niepożądanych postaw i działań jednostek, grup społecznych i społeczeństwa, jako całości. Marketing społeczny realizuje cele nastawione na upowszechnianie profilaktyki zdrowia tworząc kampanie społeczne. Kampanie społeczne są zaplanowanymi działaniami, których przekaz wykorzystywany jest do zmiany zachowań. Służą one informowaniu społeczeństwa na temat istniejących problemów. Do ich rozpowszechniania najczęściej wykorzystuję się reklamę społeczną, która jest jednym z efektywniejszych narzędzi rozpowszechniania komunikatów. Niniejsza praca przedstawia podstawowe koncepcje i metody marketingu społecznego oraz proces tworzenia kampanii komunikacyjnej. W pracy zaprezentowano wykorzystanie marketingu społecznego i kampanii społecznych w promocji zdrowia. Celem przeprowadzonego badania jest ukazanie wykorzystywanych przez reklamę społeczną metod i technik perswazji poprzez analizę wybranych reklam związanych z profilaktyką zdrowia. Reklama społeczna związana z profilaktyką zdrowia jest przekazem perswazyjnym, który nakłania odbiorców do zmiany niepożądanych zachowań.
Social marketing, using the concepts and methods of marketing and social sciences, is used to solve social problems by promoting socially desirable values and behaviors in order to change the undesirable attitudes and actions of individuals, social groups and society as a whole. Social marketing implements goals aimed at disseminating health prevention by creating social campaigns. Social campaigns are planned activities whose message is used to change behaviors. They serve to inform society about existing problems. For their dissemination, social advertising is most often used, which is one of the most effective tools for disseminating messages. This work presents the basic concepts and methods of social marketing and the process of creating a communication campaign. The paper presents the use of social marketing and social campaigns in health promotion. The aim of the study is to show the methods and techniques of persuasion used by social advertising by analyzing selected advertisements related to healthcare. Social advertising related to healthcare prevention is a persuasive message that urges recipients to change unwanted behaviors.