Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Twitter jako katalizator zmian w zawodzie dziennikarza sportowego

Tytuł:
Twitter jako katalizator zmian w zawodzie dziennikarza sportowego
Twitter as a catalyst for change in sports journalism
Autorzy:
Delinger, Eryk
Słowa kluczowe:
sports journalism, social media, new media, Twitter, sports
dziennikarstwo sportowe, media społecznościowe, nowe media, Twitter, sport
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Based on previously established knowledge, as well as his own experience in the profession, the author attempted to verify a hypothesis which assumes that Twitter has become a key factor in shaping and accelerating changes within sports journalists' work. The theoretical part of the thesis describes Twitter's characteristics in contrast to other social media platforms, discusses the logic behind platform's way of functioning and analyses selected scientific theories designed to explain it. The thesis presents contemporary ways of employing social media in journalist work and describes the parts of both Twitter and sports journalism's characteristics that determine their inclination to intertwine. The thesis' key section bases upon qualitative research - series of semi-structured interviews with tweeting sports journalists representing various media. The study points out journalists' differing ways of operating on Twitter, portrays the journalists' perspective on their role within the medium and describes the changes in modern sports reporting caused by Twitter, while also revealing and debating the advantages and threats of Twitter use in sports journalism.

Bazując na wcześniejszych ustaleniach naukowych oraz zgromadzonym doświadczeniu w zawodzie, autor podjął się weryfikacji hipotezy, jakoby portal społecznościowy Twitter stał się czynnikiem kształtującym i pobudzającym zmiany w kształcie profesji dziennikarza sportowego. W części teoretycznej praca wskazuje wyróżniki Twittera na tle innych mediów społecznościowych, a także omawia logikę funkcjonowania medium i wybrane teorie naukowe uzasadniające te logikę. Wskazuje również współczesne metody wykorzystania mediów społecznościowych w dziennikarstwie oraz nakreśla charakterystyczne cechy Twittera oraz sportowej gałęzi dziennikarstwa, które decydują o znaczeniu krzyżowania się tych zjawisk. Badanie jakościowe stanowiące sedno pracy - pogłębione, częściowo strukturyzowane wywiady z używającymi Twittera przedstawicielami różnych odłamów dziennikarstwa sportowego - wskazuje indywidualne schematy wykorzystywania Twittera w opisywaniu wydarzeń sportowych, nakreśla postrzeganie przez dziennikarzy swojej roli w medium oraz diagnozuje wywołane przez Twittera zmiany w codziennej pracy tychże, wraz z unaocznieniem związanych z tym korzyści i zagrożeń.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies