Tytuł pozycji:
Analiza rynku e-zdrowia w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej oraz Irlandii
Celem niniejszej pracy jest analiza rynku usług e-zdrowia i oszacowanie możliwości rozwoju tych usług przy istniejącym potencjale w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej oraz Republice Irlandii, a także określenie perspektyw rozwoju rynku. Do przeprowadzenia niniejszej analizy wykorzystano metodę badawczą desk research, która została oparta o dane zastane, jakościowe i ilościowe. Jako materiały do badań posłużyły liczne publikacje, analizy, raporty.W pracy zostały przedstawione plany oraz wizje e-zdrowia, na podstawie analizy strategii e-zdrowia dla poszczególnych systemów ochrony zdrowia. Rzeczone plany skonfrontowano z prawodawstwem na temat bezpieczeństwa danych osobowych oraz z rekomendacjami Komisji i Parlamentu Europejskiego dotyczącymi e-zdrowia. Ukazano też możliwości infrastrukturalne analizowanych krajów do implementacji rozwiązań z zakresu e-zdrowia. Zostały opisane także przesłanki co do zastosowania e-zdrowia w zestawieniu z uwarunkowaniami demograficznymi i geograficznymi. Wnioski płynące z niniejszej analizy:•Prawo w obszarze ochrony danych osobowych ewoluuje i wymaga stałego monitorowania.•Warunki geograficzne analizowanych krajów oraz sytuacja demograficzna są sprzyjające do rozwoju e-zdrowia.•Zjednoczone Królestwo i Irlandia na tle Unii Europejskiej pozycjonowane są jako kraje otwarte i gotowe na implementacje nowoczesnych technologii.•Rynek stale się rozwija i wydaje się być rentowny.•Istnieje potencjał dalszego rozwoju rynku.•Potencjał związany z infrastrukturą telekomunikacyjną w analizowanych krajach sprzyja wprowadzaniu narzędzi e-zdrowia.•Najwyższy poziom zaangażowana we wdrażanie e-zdrowia obserwuje się w Anglii.•Najmniej zaawansowane pod względem rozwoju e-zdrowia są Walia i Irlandia Północna.•Zjednoczone Królestwo i Irlandia ze względu na podobne uwarunkowania demograficzne, geograficzne i infrastrukturalne powinny budować systemy e-zdrowia, które będą interoperacyjne.
The aim of thesis is to analyze the e-health services market and to assess the possibilities of developing with the existing potential in the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland and the Republic of Ireland, as well as to determine the prospects for market development.There was a desk research method used to conduct this analysis, which was based on the existing, qualitative and quantitative data. Numerous publications, analyzes and reports served there as research materials.The thesis presents plans and visions of e-health, based on the analysis of e-health the strategies for individual health care systems. These strategies were confronted with legislation regarding the security of personal data and recommendations regarding e-health developed by the Commission and The European Parliament. The existing infrastructure in the analyzed countries to implement solutions in the field of e-health are also presented. The reasons for the use of e-health in comparison with demographic and geographic determinants have also been described. Conclusions from this analysis are as follows:•The law in the area of personal data protection evolves and requires constant monitoring.•The geographical conditions of the analyzed countries and the demographic situation foster the development of e-health.•The United Kingdom and Ireland are positioned as the EU countries open and ready for the implementation of modern technologies.•The market is constantly growing and seems to be profitable.•There is potential for market further development.•The potential associated with telecommunications infrastructure in the analyzed countries favors the introduction of e-health tools.•England is a country, which has the highest level of involvement in the implementation of e-health.•Wales and Northern Ireland are the least advanced countries in terms of development of e-health.•Due to similar demographic, geographic and infrastructural conditions the United Kingdom and Ireland should build e-health systems that are interoperable.