Tytuł pozycji:
Management of the public relations at academy by the example of Jagiellonian University
The thesis addresses problematic aspects concerning the functioning of the public sector organizations. In the first chapters there is described the theory behind the nature, and a specificity of such institutions as well as the process of their management. Furthermore presented work contains facts and information about the system of higher education in Poland, its development perspectives and the present day model. Moreover the thesis characterizes type of public relations with regard to organizations, and the process of management in public academies. In an empirical chapter there is included an analysis that attempts to evaluate management of the public relations at the Jagiellonian University. On the basis of the studies, conducted among students, it was concluded that the public relations observed in this institution bring benefits and positively impact on the interest of the future applicants. Likewise any other organizations, the Jagiellonian University should continuously monitor the level of students satisfaction with the offered services, and then observe any changes in the surrounding to adapt accordingly the offer, so that to fulfill the expectations of the future applicants. It is assumed that undertaking such actions shall provide public institutions with a strong competitive position, and will constitute the essence of their continued process of development, moreover it might help in adapting to the new market demands.
Praca porusza problematykę funkcjonowania organizacji publicznych. W pierwszych rozdziałach jest przedstawiona podstawa teoretyczna dotycząca istoty, specyfiki działalności, a także procesu zarządzania tymi instytucjami. Ponadto praca zawiera informacje o systemie szkolnictwa wyższego w Polsce, jego rozwoju i modelu współczesnym. Co więcej przedstawia pojęcie i istotę wizerunku organizacji, a także specyfikę zarządzania nim w publicznej uczelni wyższej. W rozdziale empirycznym pracy zwarta jest analiza i próba oceny zarządzania wizerunkiem Uniwersytetu Jagiellońskiego. Na podstawie przeprowadzonych wśród studentów badań, wnioskuje się, iż działania wizerunkowe instytucji przynoszą korzyści i pozytywnie wpływają na zainteresowanie jej przyszłych kandydatów. Jak każda organizacja, Uniwersytet Jagielloński powinien stale monitorować zadowolenie studentów z oferowanych im usług, a także obserwować zmiany zachodzące w otoczeniu, aby odpowiednio dostosować swoją ofertę i spełnić oczekiwania przyszłych kandydatów. Takie działania zapewnią instytucji silną pozycję konkurencyjną, jak i będą stanowić o jej ciągłym rozwoju i dostosowywaniu się do potrzeb rynku.