Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Creating a tourist product of the city of Lublin

Tytuł:
Creating a tourist product of the city of Lublin
Kreowanie produktu turystycznego miasta Lublina
Autorzy:
Kurowiak, Magdalena
Słowa kluczowe:
Lublin – turystyka kulturowa – wartość
cultural tourism – Lublin – quality
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Produkt turystyczny – obszar to specyficzny rodzaj produktu turystycznego, a jego proces kształtowania przebiega nieco inaczej niż w przypadku innych produktów turystycznych. Wynika to z tego, że na ten produkt turystyczny składa się wiele elementów i podmiotów, które wpływają na jego ostateczną formę. Lublin jako obszarowy produkt turystyczny jest miastem niezwykle atrakcyjnym turystycznie. Przede wszystkim dużą rolę odgrywa tu turystyka kulturowa, dzięki ogromnemu potencjałowi kulturowemu, wielowiekowej historii i bogactwu wydarzeń kulturalnych odbywających się w tym mieście.Praca magisterska została napisana w celu zaprezentowania istoty produktu turystyki kulturowej miasta Lublina. Celem badawczym pracy jest określenie wartości o jakie produkt turystyki kulturowej Lublina może być zwiększony, na bazie istniejącego potencjału turystycznego i kulturowego Lublina.Narzędziem badawczym były dwa kwestionariusze ankietowe oraz wywiad pogłębiony. Analiza kwestionariusza ankiet wykazała, że Lublin postrzegany jest zarówno przez turystów, jak i mieszkańców jako miasto atrakcyjne turystycznie. Atrakcyjność ta postrzegana jest przez obie grupy respondentów głównie przez pryzmat kultury i dziedzictwa kulturowego miasta Lublin. Wskazane przez nich jednak słabe strony i konieczność zmian pokazują, że wartość produktu turystycznego Lublina, można jeszcze wzbogacić. Analiza wywiadu zaś wykazała, że władze miasta starają się ten potencjał kulturowy Lublina wykorzystywać w promocji całego miasta i w generowaniu ruchu turystycznego.

Tourist product - the area is a specific type of tourism product and its shaping process is slightly different than in the case of other tourist products. This is due to the fact that this tourist product consists of many elements and entities that influence its final form. Lublin as an area of tourist product is a city that is highly attractive for tourists. Primarily, cultural tourism plays a major role, thanks to the enormous cultural potential, the centuries-old history and the multiplicity of the cultural events taking place in this city.The master's dissertation was written in order to present the essence of the cultural tourism product of the city of Lublin. The main research purpose was to determine the value by which the Lublin cultural tourism product can be increased, based on the existing tourism in Lublin and its cultural potential.The research tools were two questionnaires and an in-depth interview. the analysis of the questionnaire survey showed that Lublin is perceived by both tourists and residents as a tourist-attractive city. This attractiveness is perceived by both groups of respondents mainly through the prism of culture and cultural heritage of the city. However, the respondents indicated the weaknesses of the city and the need for change, which lead to the ascertainment that the value of the tourist product of Lublin can be enriched. Moreover, the analysis of the interview showed that the city authorities use the cultural potential of Lublin in the promotion of the city and the generation of tourism.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies