Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ procesów psychologicznych na zachowania konsumenckie i ich zastosowanie w marketingu branży FMCG

Tytuł:
Wpływ procesów psychologicznych na zachowania konsumenckie i ich zastosowanie w marketingu branży FMCG
Psychological Impacts on Consumer Behavior and Their Application into FMCG Marketing
Autorzy:
Zolich, Tina
Słowa kluczowe:
FMCG – neuromarketing – psychologia – zarządzanie marketingowe – zachowania konsumenckie
FMCG – marketing management– neuromarketing – psychology – consumer behavior
Język:
angielski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the thesis is to define how psychological principles can be used in FMCG marketing by analyzing their impact on human decision making. The thesis discusses the historical and evolutionary background of marketing and consumer behavior to explain, why we need to rethink marketing and shift our focus to the nonconscious mind. The methodology was based on an in-depth literature review to summarize the generally accepted psychological principles, which were then translated into a catalogue of suggestions for the FMCG industry. To examine the validity of these concepts, the last part consists of a marketing strategy based on the previous findings. Although the suggested guidelines proved useful for writing a marketing strategy, it is not possible to develop universal guidelines that would be suitable for every FMCG business.

Celem niniejszego opracowania jest określenie, w jaki sposób procesy psychologiczne mogą zostać zastosowane w marketingu branży FMCG poprzez analizę ich wpływu na ludzkie procesy decyzyjne. Praca omawia historyczne i ewolucyjne podstawy marketingu i zachowań konsumenckich, tłumacząc, dlaczego należy rozważyć częściowe odejście od tradycyjnego marketingu i w zamian skupić się na badaniu nieświadomych procesów wpływających na wybory konsumentów. Metodologia oparta została na dogłębnej analizie źródeł literackich mającej na celu uporządkowanie generalnie akceptowanych zasad psychologicznych, która następnie posłużyła za podstawę do stworzenia zbioru rozwiązań przeznaczonych dla branży FMCG. Ostatnia część pracy zawiera strategie marketingową, opartą o te założenia, która ma na celu weryfikację możliwości praktycznego ich zastosowania. Chociaż sugerowane koncepcje okazały się przydatne przy tworzeniu strategii marketingowej, niemożliwe okazało się sformułowanie uniwersalnego zbioru wytycznych zastosowalnych w każdym przypadku.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies