Tytuł pozycji:
Social distance and ethnic diversity – Cracow integrated and mass schools
- Tytuł:
-
Social distance and ethnic diversity – Cracow integrated and mass schools
Dystans społeczny a różnorodność etniczna - krakowskie szkoły integracyjne i masowe
- Autorzy:
-
Konderak, Kinga
- Słowa kluczowe:
-
ethnicity, otherness, foreigness, social distance, intercultural competences, integration, integrated education
etniczność, inność, obcość, dystans społeczny, kompetencje międzykulturowe, integracja, kształcenie integracyjne
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca licencjacka przedstawia różnice i podobieństwa pomiędzy szkołami integracyjnymi i masowymi w zakresie: podejścia do wielokulturowości, inności i obcości, dystansu społecznego oraz kształtowania kompetencji międzykulturowych. Celem pracy jest sprawdzenie, czy codzienny kontakt z innością, w postaci niepełnosprawności, w szkołach integracyjnych, zwiększa akceptację w stosunku do różnorodności etnicznej. Badania zostały przeprowadzone wśród nauczycieli krakowskich szkół integracyjnych i masowych. Praca ukazuje także analizę programów wychowawczo – profilaktycznych.
This BA dissertation presents differences and similarities between integrated schools and mass schools in terms of: approaches to multiculturalism, otherness and foreigness, social distance and shaping intercultural competences. The purpose of this document is to examine if a daily conatct with otherness, in the form of disability, in integrated schools, increases acceptance in relations to ethnic diversity. The survey was conducted among the teachers of integrated and mass school. This BA thesis also shows the analysis of educational and preventive programs.