Tytuł pozycji:
Impact of digitization on international marketing
The topicality of the diploma thesis is determined by the rapid development of technology in the world, especially - Internet technologies. Now businesses are no longer satisfied with the usual methods and tools to promote their brand through television or using external advertising. For effective promotion of companies it is necessary to be present on the Internet, not only by having their own website, but also by having accounts on such social networks as Twitter, Facebook or Instagram.The main purpose of the work is to analyze the theoretical foundations of internet marketing, to present specific actions taken by companies in order to promote their websites on the Internet and to present an analysis of the impact of digitization on international marketing.The analysis includes the marketing activities of the largest companies in the food, automotive and clothing industries - Nestlé, Toyota and Dior. The analysis shows that social networks and positioning in the search engine using key words play a huge role in the Internet promotion. It was also noticed that such large companies are less involved in the paid search promotion, this was connected with the high recognition of these companies in the world. It should also be noted that all three companies use e-marketing tools to a varying extent, this is mainly due to the diversity of their target groups.
Aktualność tematu pracy zdeterminowana jest szybkim rozwojem technologii w świecie, szczególnie — technologii internetowych. Teraz firmom już nie wystarcza zwykłych metod i narzędzi promowania swojej marki przez telewizję czy używając reklam zewnętrznych. Dla skutecznej promocji firmom konieczna jest obecność w Internecie, nie tylko przez posiadanie własnej strony internetowej, ale i posiadając konta na takich portalach społecznościowych jak Twitter, Facebook czy też Instagram.Celem pracy licencjackiej jest analiza podstaw teoretycznych dotyczących marketingu internetowego, przedstawienie konkretnych działań, podejmowanych przez firmy w celu promowania swoich stron w Internecie oraz przedstawić analizę wpływu cyfryzacji na marketing międzynarodowy.Zostały przeanalizowane działania marketingowe największych firm z branż spożywczej, motoryzacyjnej i odzieżowej - Nestlé, Toyota i Dior. Z analizy wynika, że ogromną rolę w promocji internetowej odgrywają sieci społecznościowe i pozycjonowanie w wyszukiwarce za pomocą słów kluczowych. Zauważono też, że tak duże firmy w mniejszym stopniu angażują w promocję za pomocą płatnych wyszukiwań, związano to przede wszystkim z dużą rozpoznawalnością tych firm na świecie. Trzeba też zauważyć, że wszystkie trzy firmy w różnym stopniu wykorzystują narzędzia e-marketingu, związane jest to przede wszystkim ze zróżnicowaniem ich grup docelowych.